Amerykańskie fast foody będą oferować dzieciom zdrowsze posiłki

FARMAKOTERAPIA

Autor: PAP/rynekaptek.pl   15-07-2011, 14:46

Dziewiętnaście amerykańskich sieci fast foodów, m.in. Burger King, popiera działania na rzecz promowania zdrowszych posiłków dla dzieci - podaje Reuters.

Jak poinformowało w oświadczeniu amerykańskie National Restaurant Association, jest to wynik nacisków grup konsumenckich i przedstawicieli służby zdrowia, którzy domagają się zredukowania liczby kalorii i zwiększenia wartości odżywczej posiłków przeznaczonych dla dzieci w USA, z których prawie co trzecie ma nadwagę lub jest otyłe.

Firmy posiadające łącznie około 15 tys. restauracji zdecydowały się uczestniczyć w inicjatywie National Restaurant Association "Kids Live Well", która zakłada, że liczba kalorii w zestawach dla dzieci (razem z napojem) nie powinna przekraczać 600 kalorii. Restauracje zobowiązały się ponadto do umieszczenia w swojej ofercie przynajmniej jednego produktu zawierającego mniej niż 200 kalorii.

"Posiłki w fast foodach nie są traktowane okazjonalnie, jak było kiedyś. Dziś stanowią już nieodłączną część jadłospisu dzieci" - mówi Margo Wootan z grupy konsumenckiej Center for Science in the Public Interest (CSPI).

W ubiegłym roku grupa CSPI pozwała firmę McDonald's (która nie przyłączyła się do inicjatywy) w związku z dodawaniem do zestawów zabawek, które przyciągają najmłodszych, a w czerwcu tego roku Amerykańska Akademia Pediatryczna wezwała do wprowadzenia zakazu skierowanych do dzieci reklam tzw. śmieciowego jedzenia.
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH