Blincyto może przyczynić się do wystąpienia zapalenia trzustki

FARMAKOTERAPIA

Autor: URPL/ rynekaptek.pl   02-11-2016, 15:07

Blincyto może przyczynić się do wystąpienia zapalenia trzustki Firma ostrzega przed skutkami ubocznymi leku

U pacjentów, u których stosowano lek Blincyto (blinatumomab) w trakcie badań klinicznych oraz po dopuszczeniu do obrotu wystąpiły przypadki zapalenia trzustki z zagrożeniem życia lub zakończone zgonem - ostrzega producent.

Leczenie z zastosowaniem dużych dawek kortykosteroidów mogło, w niektórych przypadkach, przyczynić się do wystąpienia zapalenia trzustki.

Podawanie leku powinno zostać wstrzymane w przypadku wystąpienia zapalenia trzustki stopnia 3 i wznowione w dawce 9 microgramów/ dobę po uzyskaniu poprawy do stopnia 1 oraz zwiększone do dawki 28 microgramów/ dobę po 7 dniach, jeśli nie doszło do nawrotu zapalenia trzustki.

W przypadku wystąpienia zapalenia trzustki stopnia 4 należy rozważyć całkowite wstrzymanie podawania leku.

Blincyto wskazany jest do stosowania w leczeniu osób dorosłych z nawrotową lub oporną na leczenie ostrą białaczką limfoblastyczną z komórek prekursorowych linii B bez chromosomu Philadephia.

Więcej: http://www.urpl.gov.pl

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH