GIS: producenci suplementów piszą na siebie donosy

FARMAKOTERAPIA

Autor: Rzeczpospolita/Rynek Zdrowia   10-11-2015, 15:44

GIS: producenci suplementów piszą na siebie donosy Suplementy diety nie mogą być reklamowane jak leki

Rynek suplementów diety rozwija się w Polsce dynamicznie. Według danych IMS Health jest wart 3 mld zł. Tymczasem, jak podkreślają aptekarze pacjenci nie odróżniają, co jest lekiem, a co suplementem.


Jan Bondar, rzecznik Państwowej Inspekcji Sanitarnej wyjaśnia, że codziennie na rynku pojawia się dziesięć nowych suplementów diety. Ich producenci konkurują ze sobą bardzo agresywnie. Dlatego urząd wspólnie z UOKiK rozpoczął akcję, której celem jest usuwanie z reklam suplementów diety treści, które sugerują, że te leczą.

- Akcję z UOKiK rozpoczęliśmy m.in. dlatego, że firmy piszą na siebie donosy. Informują nas, że reklama konkurenta jest niezgodna z prawem, bo wprowadza w błąd — dodaje Jan Bondar, rzecznik GIS.

– Popieramy ten apel. Konsument decydując się na zakup produktu powinien otrzymać informację na temat składu i właściwości, również na bazie wiedzy zawartej w przekazie reklamowym – mówi Ewa Jankowska, prezes PASMI, Polskiego Związku Producentów Leków bez Recepty.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH