Kiedy kosmetyk i słońce tworzą mieszankę wybuchową

FARMAKOTERAPIA

Autor: kafeteria.pl/rynekaptek.pl   04-07-2011, 12:57

Zamiast zdrowej opalenizny ciemne przebarwienia, oparzenia czy swędząca pokrzywka. Taką sytuację fundujemy sobie, gdy opalamy się bez opamiętania lub nie czytamy ulotek leków i kosmetyków, które przestrzegają przed łączeniem ich ze słońcem.


Preparaty zawierające duże ilości substancji zapachowych w kontakcie ze słońcem mogą doprowadzić do przebarwień skóry. Przed pójściem na plażę nie używamy perfum ani perfumowanych balsamów do ciała.

Przy silnym nasłonecznieniu podrażnienia mogą być spowodowane także przez kremy odmładzające z wysoką zawartością retinolu oraz wygładzające z kwasami owocowymi.

Słońce wchodzi też w reakcję z szamponem przeciwłupieżowym, głównie ze względu na zawartość dziegciu. W tym czasie lepiej więc wybrać te z innymi składnikami. 

Jest też szereg leków, które mogą uwrażliwiać skórę na promieniowanie UV: antykoncepcja hormonalna, antybiotyki, leki moczopędne, antydepresyjne, przeciwcukrzycowe, uspokajające, przeciwbólowe lub przeciwzapalne.

Więcej: http://kafeteria.pl/ziu/obiekt.php?id_t=1125
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH