„Konar nie chce zapłonąć”, a widzowie płoną ze wstydu

FARMAKOTERAPIA

Autor: KER/ŁS/rynekaptek.pl   25-02-2015, 11:29

„Konar nie chce zapłonąć”, a widzowie płoną ze wstydu Braveran - reklama TV (screen You Tube)

Czy reklama, która wskazuje, że prawdziwy mężczyzna wie, co robić, kiedy „konar nie chce zapłonąć” jest seksistowska i nie powinna być emitowana przed godz. 23? Rada Etyki Reklamy uważa, że nie.

Jeden z widzów zwrócił się z wnioskiem o uznanie reklamy produktu wspomagającego potencję „Braveran” (Aflofarm Farmacja Polska Sp. z o.o) za sprzeczną z dobrymi obyczajami.

Chodzi o spot w formie kreskówki, w którym mężczyzna rozpala ognisko, aby ogrzać swoją ukochaną. W tle słychać głos lektora, mówiącego m.in., że „prawdziwy mężczyzna wie, co robić, kiedy konar nie chce zapłonąć”.

- To kolejna reklama seksistowska – przekonuje oburzony widz.

Jego zdaniem, spot w naganny sposób opisuje działanie produktu. - Mówienie o zapalaniu korzenia jednoznacznie wskazuje, co autor miał na myśli. O ile emitowanie tej reklamy po godzinie 23:00 nie było by problemem, o tyle emitowanie jej o godzinie 19:20 uważam za przejaw degeneracji, chamstwa i totalnego braku smaku, o uczuciach już nie wspomnę. Jednocześnie pytam, dlaczego wszelkie takie reklamy, pokazujący produkty dla dorosłych są emitowane w godzinach, gdy mogą je oglądać dzieci? Czy już nikomu nie zależy na ich normalnym wychowaniu i strzeżeniu od demoralizacji? – argumentował przed Komisją Rady Etyki Reklamy.

Skarżony oczywiście nie podzielił opinii widza.

- Reklama zawiera sformułowania, które właśnie wyłącznie osobom dorosłym mogą nasuwać jakiekolwiek skojarzenia. Dziecko nie powiąże treści ani obrazu reklamy z przeznaczeniem produktu. Tekst wypowiadany przez lektora wynika z treści oznakowania produktu i ma na celu przedstawienie informacji o preparacie i jego przeznaczeniu – czytamy w uzasadnieniu.

Podobnego zdanie był Zespół Orzekający KER, który nie dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia norm.

- W opinii Zespołu Orzekający reklama nie zagraża fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu rozwojowi małoletnich. Zdaniem Zespołu Orzekającego reklama, ze względu na swoją subtelność i kreację w formie filmu rysunkowego, była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami – przekonują członkowie KER.

Jednocześnie KER zaapelował do reklamodawców o zachowanie szczególnej wrażliwości oraz głębszej analizy czasu emisji reklam, aby reklamy adresowane wyłącznie do osób dorosłych nie były emitowane w sąsiedztwie audycji skierowanych do dzieci.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH