Leki na katar stosowane przy astmie mogą powodować zaburzenia rytmu serca

FARMAKOTERAPIA

Autor: wyborcza.pl/rynekaptek.pl   02-02-2018, 09:37

Leki na katar stosowane przy astmie mogą powodować zaburzenia rytmu serca Specjalista wskazuje, że nie należy łączyć leku na katar z preparatami na astmę (Fot. Archiwum)

Na katar pacjenci najczęściej sięgają po leki z pseudoefedryną lub fenylefryną. Substancje te obkurczają naczynia krwionośne w śluzówce nosa. Choć niektóre z tych preparatów są dostępne bez recepty, to nie dla wszystkich są bezpieczne.

Dr Marek Postuła z Katedry i Zakładu Farmakologii Doświadczalnej i Klinicznej WUM na łamach portalu wyborcza.pl wskazał, że leków na katar z pseudoefedryną lub fenylefryną nie powinny stosować zwłaszcza osoby chorujące na astmę.

- Chorzy ci na co dzień często przyjmują leki z salmeterolem, czyli substancją rozszerzającą drogi oddechowe i zapobiegającą obturacji oskrzeli. Jednym z działań niepożądanych leków na astmę jest tachykardia, czyli odruchowe przyspieszenie czynności serca. Pseudoefedryna ten efekt jeszcze zwiększa i zmieszana z lekami na astmę może wywołać zaburzenia rytmu serca – wyjaśnił specjalista.

Więcej: http://wyborcza.pl/

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH