Nadmiar reklam prowadzi do "suplementomanii"

FARMAKOTERAPIA

Autor: Bankier/rynekaptek.pl   29-01-2016, 10:14

Nadmiar reklam prowadzi do "suplementomanii" Reklama leków niemal każdemu potrafi "wmówić" chorobę

Wiele osób diagnozuje u siebie „choroby” z reklamy. Jak zarabiają na tym producenci leków wyjaśnia w rozmowie z portalem bankier.pl, autorka bloga Pogromcy Reklam Farmaceutycznych, Maja Pieńkowska.

Według najnowszego raportu firmy Deloitte wydatki Polaków na leki rosły w ostatnich 10 latach średnio o 4,4 proc. rocznie. Dziś na farmaceutyki Polacy wydają średnio 600 zł w ciągu roku. Jednym z najważniejszych czynników wzrostu sprzedaży medykamentów jest reklama - przypomina Bankier.

Maja Pieńkowska wyjaśnia, że spot suplementu nie może wprowadzać w błąd ani sugerować, że produkt leczy. Producenci jednak omijają ten przepis, np. poprzez nieprecyzyjne określenia: „dba”, „działa korzystnie”,czy też manipulując rozmiarem czcionki. Na pierwszym planie widać duży napis „leczenie”, a mniejszy powyżej podpowie, że środek jedynie „wspomaga”.

Podkreśla też, że spot w telewizji kierowany jest do pewnej grupy odbiorców, np. posiadających przykry zapach z ust. Jak podkreśla, nikt nie jest w stanie bez badania stwierdzić, co jest przyczyną tej dolegliwości. Taki objaw jak halitoza, może dać np. refluks żołądkowy. Stosując tabletki pozbywamy się nieprzyjemnego objawu, ale nie leczymy prawdziwej przyczyny.

Zespół niespokojnych nóg również przytrafiał się wielu osobom po emisji reklamy. Jak zaznacza farmaceutka, zdarzyło jej się, że do apteki przyszła starsza pani i poprosiła o ten preparat, bo pan w reklamie tak dobrze po nim spał. Wyjaśnia też, że nadmiar reklam doprowadza do „lekomanii”, czy raczej „suplementomanii”. Tymczasem nie da się zastąpić zdrowej diety tabletką.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH