Nadmiar reklam prowadzi do "suplementomanii"

FARMAKOTERAPIA

Autor: Bankier/rynekaptek.pl   29-01-2016, 10:14

Nadmiar reklam prowadzi do "suplementomanii" Reklama leków niemal każdemu potrafi "wmówić" chorobę

Wiele osób diagnozuje u siebie „choroby” z reklamy. Jak zarabiają na tym producenci leków wyjaśnia w rozmowie z portalem bankier.pl, autorka bloga Pogromcy Reklam Farmaceutycznych, Maja Pieńkowska.

Według najnowszego raportu firmy Deloitte wydatki Polaków na leki rosły w ostatnich 10 latach średnio o 4,4 proc. rocznie. Dziś na farmaceutyki Polacy wydają średnio 600 zł w ciągu roku. Jednym z najważniejszych czynników wzrostu sprzedaży medykamentów jest reklama - przypomina Bankier.

Maja Pieńkowska wyjaśnia, że spot suplementu nie może wprowadzać w błąd ani sugerować, że produkt leczy. Producenci jednak omijają ten przepis, np. poprzez nieprecyzyjne określenia: „dba”, „działa korzystnie”,czy też manipulując rozmiarem czcionki. Na pierwszym planie widać duży napis „leczenie”, a mniejszy powyżej podpowie, że środek jedynie „wspomaga”.

Podkreśla też, że spot w telewizji kierowany jest do pewnej grupy odbiorców, np. posiadających przykry zapach z ust. Jak podkreśla, nikt nie jest w stanie bez badania stwierdzić, co jest przyczyną tej dolegliwości. Taki objaw jak halitoza, może dać np. refluks żołądkowy. Stosując tabletki pozbywamy się nieprzyjemnego objawu, ale nie leczymy prawdziwej przyczyny.

Zespół niespokojnych nóg również przytrafiał się wielu osobom po emisji reklamy. Jak zaznacza farmaceutka, zdarzyło jej się, że do apteki przyszła starsza pani i poprosiła o ten preparat, bo pan w reklamie tak dobrze po nim spał. Wyjaśnia też, że nadmiar reklam doprowadza do „lekomanii”, czy raczej „suplementomanii”. Tymczasem nie da się zastąpić zdrowej diety tabletką.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH