Naukowcy przekonują: jajkiem można leczyć choroby

Autor: kobieta.wp.pl/ rynekaptek.pl   03-11-2014, 11:41

Naukowcy z Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wyodrębnili z kurzych jajek substancje, które działają regenerująco na komórki – chodzi o obecne w jajkach fosfolipidy.

Jedną z takich substancji jest Yolkina. Zdaniem uczonych zawierający je preparat może pomóc na chorobę Alzheimera. Inne substancje mogą pomóc w otyłości, nadciśnieniu, stresie, a nawet nowotworach. Wrocławscy badacze fosfolipidy do specyfików leczniczych pozyskują ze specjalnych, ulepszonych jaj, które znoszą kury karmione opatentowaną paszą.

Na stronie internetowej uniwersytetu czytamy: „Budowa fosfolipidów stwarza olbrzymie możliwości ich modyfikacji. Zmiana ich składu chemicznego pozwala na uzyskanie nowych, strukturyzowanych fosfolipidów o zwiększonej wartości dietetycznej i charakteryzujących się lepszymi właściwościami fizykochemicznymi”.

Prof. Tadeusz Trziszka z wrocławskiej uczelni, twórca projektu „Innowacyjne technologie produkcji biopreparatów na bazie nowej generacji jaj (Ovocura)” przekonuje, że z jajek można robić leki na współczesne choroby cywilizacyjne.

Przed laty amerykańscy naukowcy odkryli, że ten przysmak podawany na śniadanie sprzyja chudnięciu. Grupa ochotników spożywała dwa jajka dziennie (przynajmniej pięć razy w tygodniu) w ramach zaproponowanej im niskokalorycznej diety. Uczeni zaobserwowali, że takie menu przyczyniło się do większej redukcji tkanki tłuszczowej i wyraźnego spadku wagi. Wyniki badania trafiły do magazynu „International Journal of Obesity”.

Więcej: http://kobieta.wp.pl