Naukowcy z Etiopii: komary nie lubią zapachu kurczaka

Autor: rp.pl/rynekaptek.pl   28-07-2016, 08:25

Naukowcy z Etiopii: komary nie lubią zapachu kurczaka Komary odstrasza zapach kurczaka.

Badacze z Etiopii odkryli, że komary roznoszące w tym kraju malarię, zdecydowanie odstrasza zapach kurczaka.

Naukowcy z Uniwersytetu w Addis Abebie zauważyli, że komary gryzą ludzi i inne zwierzęta, ale unikają kurczaków. Rozpoczęli więc badania, które wykazały, że związki chemiczne wydzielane przez kurczaki rzeczywiście odstraszają komary – podaje Rzeczpospolita.

Jedynym tego uzasadnieniem jest hipoteza, zgodnie z którą komary unikają kurczaków jako drapieżników, które mogą żywić się owadami.

Odkrycie etiopskich naukowców zostało opisane w periodyku "Malaria Journal". Teraz badacze z Addis Abebie we współpracy ze Szwedami mają opracować środek odstraszający komary, który będzie bezpieczny dla środowiska naturalnego.

Więcej: www.rp.pl