Otyłość w USA to już pandemia

FARMAKOTERAPIA

Autor: PAP/ rynekaptek.pl   13-11-2015, 10:12

Otyłość w USA to już pandemia Otyłość w USA ma już wymiar pandemii

Mimo rozmaitych kampanii i wysiłków na rzecz walki z epidemią otyłości w USA, Amerykanie wciąż przybierają na wadze. Centrum Kontroli Chorób i Prewencji (CDC) ogłosiło, że na otyłość cierpi już prawie 38 proc. dorosłych mieszkańców USA.

Z przeprowadzonego przez CDC badania wynika, że wskaźnik otyłości wzrósł do 38 proc. dorosłych Amerykanów z 32 proc. 10 lat temu. Podczas gdy dekadę temu mniej więcej tyle samo kobiet i mężczyzn było otyłych, obecnie problem ten w większym stopniu dotyczy kobiet, zwłaszcza czarnoskórych (57 proc.) i z mniejszości latynoskiej (46 proc.).

Badanie zostało przeprowadzone na grupie 5 tys. osób, w oparciu nie tylko o wywiady, ale też o ważenie uczestników.

Jeśli chodzi o otyłość u dzieci, to badanie nie wykazało większych zmian. W przedziale wiekowym od 2 do 19 lat wskaźnik otyłości wynosi - według CDC - około 17 proc., czyli tyle samo co dekadę temu.

Eksperci przyznają, że wyniki badania CDC są zaskakujące, gdyż w ostatnich latach pojawiły się budzące ostrożny optymizm dane, wskazujące, że otyłych przestało przybywać, a nawet nieznacznie ubyło ich wśród dzieci.

Zgodnie z innym rządowym badaniem, opublikowanym rok temu przez tygodnik "Journal of the American Medical Association" (JAMA), wskaźnik otyłości u dzieci w wieku przedszkolnym od 2 do 5 lat spadł w USA w ciągu dekady z 14 do 8 proc. Eksperci cieszyli się wówczas, że otyłość, jeden z największych problemów zdrowia publicznego USA, spada u najmłodszych. Ale już tamten raport wskazywał, że otyłość wzrosła wśród starszych kobiet w wieku 60 lub więcej lat.

Amerykanie od kilku lat walczą z epidemią otyłości na różne sposoby. Rząd federalny, który subsydiuje szkolne posiłki, trzy lata temu zmienił warunki dotacji, wymagając, by szkoły wprowadziły więcej owoców i warzyw oraz zmniejszyły ilość soli i tłuszczów w śniadaniach i obiadach serwowanych uczniom. Od jesieni ub. roku w życie weszły też minimalne wytyczne dla przekąsek sprzedawanych w szkolnych sklepikach. Zgodnie z nimi szkoły powinny oferować mniej kaloryczne przekąski oraz ograniczyć dostęp do słodkich napojów, batoników i cukierków.

W walkę z otyłością wśród najmłodszych aktywnie włączyła się Pierwsza Dama Michelle Obama. Od 2010 roku prowadzi kampanię "Ruszajmy się" w szkołach i ośrodkach opieki nad dziećmi, promując zdrowe odżywianie i aktywność fizyczną. Ponadto założyła przy Białym Domu ogródek, by popularyzować wśród Amerykanów świeże warzywa.

Dość aktywnie rozwija się też w USA ruch na rzecz zdrowej żywności - Slow Food, który ma być przeciwwagą dla sieci restauracji serwujących tzw. śmieciowe jedzenie (junk food), czyli taniej, bo łatwej w produkcji i najczęściej przetworzonej żywności zawierającej dużo pustych kalorii, soli, tłuszczu i cukru. Jednak w przeciwieństwie do takich gotowych dań, zdrowa, świeża i organiczna żywność jest w USA bardzo droga.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.