Pogorszenie słuchu ubocznym skutkiem Viagry

FARMAKOTERAPIA

Autor: PAP/rynekaptek.pl   23-05-2011, 09:28

Viagra i inne leki na męską impotencję o podobnym działaniu mają związek z kilkuset przypadkami pogorszenia słuchu w świecie - wynika z badań trzech brytyjskich placówek medycznych.

Lekarze z trzech szpitali: Charing Cross, Stoke Mandeville oraz Royal Marsden zwrócili się do instytucji regulujących rynek leków w różnych państwach z zapytaniem, czy wpłynęły do nich doniesienia od mężczyzn, którzy zaobserwowali pogorszenie słuchu po zażyciu Viagry.

Według specjalistycznej publikacji "Laryngoscope Reports", w oparciu o otrzymane materiały, lekarze wykryli 47 przypadków występowania związku między Viagrą, Levitrą i Cialis, a typem głuchoty zwanym zmysłowo-nerwowym, polegającym na szybkiej utracie słuchu w jednym, lub obojgu uszu.

Zmysłowo-nerwowa utrata słuchu najczęściej jest następstwem infekcji, lub wystawienia narządu słuchu na głośny hałas. W ok. 1/3 przypadków zachorowań występują skutki nieodwracalne.

Lekarze nie rozpracowali mechanizmu wpływania Viagry na słuch, ale nie wykluczają, że jego utrata może być spowodowana łańcuchem chemicznych reakcji wywoływanych przez Viagrę na część ucha zwaną uchem wewnętrznym.

Średnia wieku osób, które po lekach na tzw. erekcyjną dysfunkcję zaobserwowały pogorszenie, lub utratę słuchu w różnym zakresie wyniosła 57 lat, w przypadku dwóch mężczyzn było to 37 lat.

- Lekarze przepisujący Viagrę i inne środki o podobnym działaniu (w W. Brytanii lek jest dostępny na receptę) muszą mieć na uwadze potencjalne skutki uboczne - ostrzeba dr Afroze Shah Khan ze szpitala Charing Cross w zachodnim Londynie.

Brytyjska agencja regulująca rynek leków (Medicines and Healthcare Products Regulatory Agency) ze swej strony sądzi, że trudności ze słuchem w następstwie przyjmowania Viagry są bardzo rzadkie w zestawieniu z dużą liczbą mężczyzn, którzy stosują ten środek.

Jej rzecznik powiedział brytyjskiej prasie, że niepożądana reakcja słuchowa na Viagrę nie dowodzi, że to Viagra ją spowodowała.

Najczęściej występujące uboczne skutki Viagry to m. in. przejściowe zaburzenia widzenia spowodowane zmianami w funkcjonowaniu mięśni oka, bóle głowy, nudności, biegunka. Viagra jest niewskazana dla cierpiących na chorobę wieńcową serca, niskie oraz wysokie ciśnienie krwi, wrzody żołądka, chorobę uszu.
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH