Rada Reklamy: nie straszyć żółcienią pomarańczową

FARMAKOTERAPIA

Autor: radareklamy/ŁS/rynekaptek.pl   07-05-2015, 10:06

Rada Reklamy: nie straszyć żółcienią pomarańczową Rada Reklamy: nie straszyć żółcienią pomarańczową

Reklama leku Fenspogal (FSP Galena), w której dwie matki rozmawiają ze sobą na temat żółcieni pomarańczowej, nadużywa zaufania odbiorców lub wykorzystuje ich brak doświadczenia lub wiedzy.

W spocie jedna z matek wypowiada kwestię:

„Aniu. Przełóżmy to nasze karaoke. Magda ma okropny kaszel, a po syropie, który jej dałam dostała uczulenia i boli ją brzuszek”. Druga odpowiada: „To może być żółcień pomarańczowa. Słyszałam, że jest zakazana w Norwegii i Finlandii. Kup jej Fenspogal. On nie zawiera żółcieni. Podaję mu zawsze po kaszlu i zapaleniu oskrzeli.”

- Reklama kwestionuje bezpieczeństwo żółcieni pomarańczowej, pomimo faktu, że jest to związek chemiczny dopuszczony w Polsce. Powoływanie się na normy innych krajów może wprowadzać konsumenta w błąd i sugerować brak bezpieczeństwa również innych leków dopuszczonych do obrotu w Polsce – uważa Skarżący reklamę.

FSP Galena przekonywała członków Rady Reklamy, że kampanię oparła na faktach, nie było w niej żadnego przekłamania. - Żółcień pomarańczowa co najmniej nie jest „pożądanym" środkiem pomocniczym czy to w produktach spożywczych, czy w farmacji. Ma coraz szerzej dokumentowane podejrzenia, czy też wprost wskazywane w opracowaniach niekorzystne skutki, poinformowano tylko o tym, że produkt nie zawiera takiego środka itp. – czytamy w piśmie skierowanym do RE.

Zespół Orzekający dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy zarzucanych przez Skarżących. Zdaniem członków, wskazywanie na zawartą w innych lekach substancję, dopuszczoną zgodnie z polskim prawem do stosowania, wskazując na domniemany jej szkodliwy wpływ, może wywoływać u Konsumentów lęk lub poczucie strachu.

Jednocześnie, Zespół Orzekający oddalił zarzut Skarżącego dotyczący wprowadzania konsumentów w błąd co do właściwości reklamowanego produktu i wyraził opinię, iż w tym zakresie przedmiotowa reklama przedstawiała w odpowiedni sposób właściwości reklamowanego leku.

Więcej: radareklamy.pl

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH