Ta reklama to piękny przykład magii reklamowej

FARMAKOTERAPIA

Autor: pogromcyreklam.blogspot.com/ rynekaptek.pl   27-10-2016, 12:02

Ta reklama to piękny przykład magii reklamowej Jako farmaceutka mam mieszane uczucia do omawianej reklamy - mówi pogromczyni reklam farmaceutycznych

Z tym lekiem przeciwbólowym możemy zaznajomić się regularnie wraz z nowymi odsłonami reklam. Jednak jego przekaz reklamowy może sugerować, iż lek można stosować w terapii długotrwałej. To błąd - ocenia Pogromczyni reklam.

Reklama wygląda tak: osoba w podeszłym wieku, na skutek bóli reumatycznych ma problem z codzienną aktywnością. Zwykłe zajęcia, takie jak podlewanie kwiatów, zakupy czy zabawa z wnukiem stają się niemożliwe bądź ograniczone przez odczuwany w stawach ból. W tym wypadku sprawę rozwiązuje lek. Zażycie 1 tabletki na dobę sprawia, iż życie na powrót staje się kolorowe, ciężkie sprawunki czy podnoszenie wnuczki można wykonać bez zastanowienia, a wejście na drugie piętro po schodach odbywa się z uśmiechem i niemal biegiem. Do następnej porcji leku… - opisuje Pogromczyni Reklam Farmaceutycznych.

Skład leku Opokan: Meloxicam, w dawce 7,5mg w 1 tabletce.

Meloxicam to niesteroidowy lek przeciwzapalny, będący selektywnym inhibitorem COX-2. Wykazuje silne działanie przeciwzapalne, przeciwbólowe oraz przeciwgorączkowe. Lek wskazany jest do stosowania w chorobach zwyrodnieniowych kości i stawów w przebiegu reumatoidalnego zapalenia stawów a także w zesztywniającym zapaleniu stawów kręgosłupa. Substancja ta przeciwwskazana jest u osób z owrzodzeniami w obrębie przewodu pokarmowego a także w wypadku ciężkiej niewydolności serca czy nerek. Należy zachować ostrożność przy stosowaniu meloxicamu w przypadku schorzeń żołądkowo-jelitowych, nadciśnienia tętniczego, astmy.

- Jako farmaceutka mam mieszane uczucia do omawianej reklamy. Jej dobrą stroną jest informacja jaką otrzymuje pacjent: są preparaty, które są w stanie zwalczyć ból stawów i kości. A jakie widzę negatywy? Treści skierowane są głównie do osób w wieku podeszłym. Wiele z nich już zmaga się z chorobami podstawowymi, takimi jak na przykład nadciśnienie. W takich wypadkach branie bez konsultacji dodatkowego leku może być ryzykowne, ze względu na potencjalne interakcje - wyjaśnia farmaceutka.

Ponadto - jak dodaje - przekaz reklamowy może sugerować, iż lek można stosować w terapii długotrwałej, a charakterystyka produktu wyraźnie podkreśla czas terapii maksymalnie na 7 dni bez konsultacji z lekarzem.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.