Tatuaże z henny mogą uczulać. Ostrzega sanepid

FARMAKOTERAPIA

Autor: radiozet.pl/rynekaptek.pl   04-08-2016, 11:08

Tatuaże z henny mogą uczulać. Ostrzega sanepid Zmywalna czarna henna może powodować silne przebarwienia skóry.

Gdański sanepid ostrzega, że zmywalne tatuaże z czarnej henny mogą być niebezpieczne dla zdrowia. Mogą zawierać niedozwolony, sztuczny barwnik, który może wywoływać alergie, przebarwienia, a nawet blizny.

Pomorski sanepid skontrolował cztery punkty świadczące takie usługi i w każdym były nieprawidłowości - informuje Radio Zet i wyjaśnia, że wśród dzieci i młodzieży panuje moda na zmywalne tatuaże.

Alina Chamerska z gdańskiego sanepidu radzi, by zawsze poprosić o opakowanie z barwnikiem i sprawdzić skład. Niebezpieczny składnik to Parafenylenodiamina. Lepiej unikać też tych barwników, które w ogóle nie mają podanego składu.

Sanepid próbuje walczyć z niebezpiecznymi tatuażami, ale stoiska z henną często zmieniają miejsca.

Więcej: www.radiozet.pl

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH