URPL o bezpieczeństwie stosowania karwedylolu

FARMAKOTERAPIA

Autor: URPL/rynekaptek.pl   20-08-2014, 19:30

Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych informuje o ciężkich niepożądanych reakcjach skórnych związanych ze stosowaniem karwedylolu.

W okresie 24 lat obserwacji od wprowadzenia karwedylolu do obrotu zgłaszano bardzo rzadkie przypadki ciężkich niepożądanych reakcji skórnych przy stosowaniu tego leku. Ich analiza pozwoliła na identyfikację jednego opisanego w literaturze przypadku wystąpienia toksycznego martwiczego oddzielania się naskórka o przebiegu śmiertelnym, prawdopodobnie powiązanego przyczynowo z leczeniem karwedylolem.

W drugim przypadku wystąpił zespół Stevensa-Johnsona, którego związek przyczynowo-skutkowy ze stosowaniem karwedylolu uznano za możliwy.
Karwedylol należy na stałe odstawić u pacjentów, u których wystąpiły ciężkie niepożądane reakcje skórne, które można wiązać ze stosowaniem tego leku.

Więcej: http://www.urpl.gov.pl/
Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH