URPL: objawy niepożądane po kryzotynibie

FARMAKOTERAPIA

Autor: URPL/ rynekaptek.pl   15-10-2015, 14:51

URPL: objawy niepożądane po kryzotynibie URPL ostrzega przed ewentualnymi działaniami niepożądanymi

URPL przekazuje informację na temat dodania nowego ostrzeżenia dotyczącego niewydolności serca po zastosowaniu kryzotynibu (Xalkori).

U pacjentów z ALK-dodatnim NSCLC (niedrobnokomórkowym rakiem płuca) leczonych kryzotynibem zgłaszano ciężkie przypadki niewydolności serca, prowadzące czasami do zgonu.

Niewydolność serca wystąpiła u przyjmujących kryzotonib pacjentów, zarówno z występującymi wcześniej zaburzeniami serca, jak i bez nich.

Pacjenci powinni być monitorowani pod kątem objawów niewydolności serca. W przypadku zaobserwowania takich objawów, należy rozważyć tymczasowe odstawienie leku, zmniejszenie dawki lub przerwanie leczenia.

Z raportów zgłaszanych po wprowadzeniu produktu do obrotu oszacowano, że do 25 lutego 2015 roku kryzotynib otrzymywało ponad 14 700 pacjentów. U 40 z nich zgłoszono niewydolność serca (odsetek raportowania 0,27 procent).

U większości pacjentów niewydolność serca wystąpiła w ciągu pierwszego miesiąca leczenia. U 7 pacjentów objawy ustąpiły po przerwaniu leczenia kryzotynibem, u 3 objawy powróciły po ponownym jego włączeniu.

 

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH