USA: śmierć nastolatka po wybiciu kawy i napoju energetycznego

FARMAKOTERAPIA

Autor: TVP INFO/rynekaptek.pl   17-05-2017, 11:37

USA: śmierć nastolatka po wybiciu kawy i napoju energetycznego Nadmiar kofeiny doprowadził do śmierci nastolatka

Nastolatek, który wypił w ciągu dwóch godzin butelkę napoju gazowanego zawierającego kofeinę, kawę oraz napój energetyzujący zmarł w wyniku arytmii serca. Powodem śmierci zdaniem lekarzy była duża dawka kofeiny.

Jak podaje TVP Info, koroner stwierdził, że w organizmie 16-latka było za dużo kofeiny, co uznano za przyczyną zgonu nastolatka.

Spożycie przez zmarłego w dniu śmierci wielu napojów z kofeiną wykazały badania. Zdaniem biegłych sądowych nagły wzrost poziomu tej substancji w organizmie nastolatka doprowadził do arytmii serca, a w rezultacie - do zgonu.

Zgon nastolatka nie był spowodowany przedawkowaniem kofeiny, a jedynie wrażliwością organizmu na jej działanie.

Według lekarzy dobowa dawka kofeiny nie powinna przekroczyć 600 miligramów, czyli ok. 5 filiżanek kawy. Przesadzanie z tą używką obciąża wątrobę i żołądek. Większe dawki powodują silnie pobudzenie psychoruchowe, migotanie komór serca, nudności i wymioty. W niektórych, skrajnych przypadkach kofeina powoduje drgawki, a nawet może doprowadzić do śmierci. 

Naukowcy uznają, za dawkę śmiertelną 150 mg kofeiny na 1 kilogram masy ciała, czyli ok. 80 filiżanek kawy. 

Więcej: www.tvp.info

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH