Vivaglobin: ostrzeżenie o bezpieczeństwie stosowania leku

FARMAKOTERAPIA

Autor: URPL/rynekaptek.pl   04-04-2011, 07:53

Vivaglobin: ostrzeżenie o bezpieczeństwie stosowania leku

Ryzyko wystąpienia epizodów zakrzepowo zatorowych przy podskórnym lub niewłaściwym dożylnym podaniu produktu leczniego vivaglobin.

CSL Behring informuj, iż zgłoszenia pojedynczych przypadków, uzyskane w okresie porejestracyjnym wskazują, że podanie produktu leczniczego vivaglobin, podskórnej immunoglobuliny ludzkiej do terapii zespołów pierwotnych niedoborów odporności (PID) i terapii zastępczej w szpiczaku mnogim lub przewlekłej białaczce limfatycznej z ciężkim wtórnym niedoborem gammaglobulin oraz nawracającymi zakażeniami, zostało powiązane z wystąpieniem tętniczych i żylnych epizodów zakrzepowo zatorowych.

Badania laboratoryjne wykazały aktywność pro-zakrzepową w produkcie leczniczych vivaglobin. „Obecni nie ma pewności co do klinicznego znaczenie tego odkrycia. Serie, których to dotyczy nie są już dystrybuowane przez CSL Behring. Firma będzie dystrybuować kolejne serie z niską aktywnością pro-zakrzepową. Europejskie narodowe urzędy rejestracji będą ściśle współpracowały, aby w miarę możliwości pomóc uniknąć braków dostaw” – informuje producent.

Więcej: http://www.urpl.gov.pl/system/article_attachments/attachments/
1642/original/List_do_lekarzy_Vivaglobin_30.03.2011_wersja_4_ostateczna.pdf?1301658530
Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH