Wielkopolska: czym skorupka za młodu, czyli tak promują ideę transplantacji

FARMAKOTERAPIA

Autor: JJX/rynekaptek.pl   17-06-2011, 11:33

Ponad 20 tysięcy uczniów z 33 szkół ponadgimnazjalnych objęła akcja "Drugie życie" na terenie Wielkopolski. W trakcie kampanii, której celem jest promocja transplantacji, młodzi ludzie rozdawali oświadczenia woli, nagrywali teledyski, przekonywali rodziców i znajomych do idei przeszczepów.

Zespoły, których działania zostały najwyżej ocenione przez organizatorów, otrzymają czeki, które przekażą na cele charytatywne.

Tegoroczna kampania ruszyła 26 stycznia w Poznaniu (Dzień Transplantacji). Zakwalifikowane do programu szkoły otrzymały od organizatorów pakiet materiałów promocyjnych: oprócz oświadczeń woli, także koszulki, plakaty, wpinki i naklejki.

Najważniejszym celem akcji „Drugie życie" jest zmiana nastawienia młodych ludzi do transplantacji. Oprócz edukacyjnych, akcja przyniosła jednak także efekty widoczne w statystykach przeszczepów.

- W ostatnich latach w Wielkopolsce rośnie liczba transplantacji. Cieszę się, że i my dołożyliśmy swoją cegiełkę. Stosując kilka prostych rozwiązań, (które nie są wymagane przez NFZ) doprowadziliśmy do tego, że 12 proc. naszych pacjentów jest zgłaszanych do przeszczepu nerki i może oczekiwać na narząd. Ten wskaźnik o 70 proc. przekracza wymóg jaki stawia przed nami Narodowy Fundusz Zdrowia i jest to najlepszy wynik wśród wszystkich operatorów stacji dializ w Polsce - stwierdziła Teresa Rydzyńska, prezes Fresenius Medical Care Polska (FMCP), głównego organizatora kampanii "Drugie życie".

Jak podaje Rydzyńska, w 2010 roku, 29% wszystkich pacjentów w Polsce, którzy otrzymali przeszczep nerki pochodziło z ośrodków Fresenius'a.

Kampania "Drugie życie" ruszyła w styczniu 2009 roku. Do dziś, we wszystkich województwach, gdzie była organizowana (wielkopolskie, małopolskie i warmińsko-mazurskie), wzięło w niej udział ponad 100 tys. uczniów ze 185 szkół.

Młodzi ludzie rozdali ponad 170 tys. oświadczeń woli, a zwycięzcy wsparli lub wesprą czekami charytatywnymi łącznie 21 osób i instytucji. Od 2010 roku kampania jest częścią uruchomionego przez Polską Unię Medycyny Transplantacyjnej "Partnerstwa dla Transplantacji", ogólnopolskiego programu rozwoju przeszczepiania narządów.

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH