
Telewidz wniósł skargę do KER przeciwko reklamie telewizyjnej dotyczącej produktu leczniczego Nasic firmy Klosterfrau Healthcare. Stwierdził, że "teksty są tak małą czcionką i tak krótko wyświetlane, że jest brak możliwości zapoznania się z wyświetloną informacją".
Producent uznał, że zarzut jest chybiony. Jego zdaniem, reklama została przygotowana przez profesjonalną agencję reklamową, a zastosowana rozdzielczość obrazu w żadnym stopniu nie odbiegała od jakości emitowanych przez nadawców telewizyjnych podobnych materiałów reklamowych pochodzących od spółki lub innych podmiotów funkcjonujących na rynku.
Ponadto informacje umieszczone w reklamie spełniają wymóg czytelności i widoczności, o którym mowa w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 21 listopada 2008 r. w sprawie reklamy produktów leczniczych.
A co na to Komisja Etyki Reklamy? Również nie dopatrzyła się w tej reklamie nadużycia i podkreśliła, że prezentowane w reklamie treści spełniały wymóg czytelności i widoczności.
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych