Bo czcionka była za mała...

Z URZĘDU

Autor: KER/ rynekaptek.pl   14-12-2017, 09:22

Bo czcionka była za mała... Zdaniem widza, treść informacji w reklamie była mało widoczna (fot. archiwum)

Telewidz wniósł skargę do KER przeciwko reklamie telewizyjnej dotyczącej produktu leczniczego Nasic firmy Klosterfrau Healthcare. Stwierdził, że "teksty są tak małą czcionką i tak krótko wyświetlane, że jest brak możliwości zapoznania się z wyświetloną informacją".

Producent uznał, że zarzut jest chybiony. Jego zdaniem, reklama została przygotowana przez profesjonalną agencję reklamową, a zastosowana rozdzielczość obrazu w żadnym stopniu nie odbiegała od jakości emitowanych przez nadawców telewizyjnych podobnych materiałów reklamowych pochodzących od spółki lub innych podmiotów funkcjonujących na rynku.

Ponadto informacje umieszczone w reklamie spełniają wymóg czytelności i widoczności, o którym mowa w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 21 listopada 2008 r. w sprawie reklamy produktów leczniczych.

A co na to Komisja Etyki Reklamy? Również nie dopatrzyła się w tej reklamie nadużycia i podkreśliła, że prezentowane w reklamie treści spełniały wymóg czytelności i widoczności.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH