Jak wygląda raportowanie do ZSMOPL?

Z URZĘDU

Autor: OIA w Krakowie/rynekaptek.pl   12-04-2019, 12:23

Jak wygląda raportowanie do ZSMOPL? Mgr farm. Marian Witkowski wyjaśnia o co chodzi z raportowaniem do ZSMOPL (Fot. Archiwum)

Magister farmacji Marian Witkowski z Okręgowej Izby Aptekarskiej w Warszawie przygotował prezentację z zakresu funkcjonowania Zintegrowanego Systemu Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi.

Do zadań ZSMOPL należy przekazywanie danych o obrocie produktami leczniczymi, zgłaszanie braków monitorowanych produktów, zgłaszanie planów dostaw, obsługa produktów deficytowych, jak też analizy prowadzone przez GIF i MZ pod kątem wywozu oraz stanów alarmowych.

Podmiotami zobligowanymi do raportowania są:

- podmioty odpowiedzialne MAH,
- podmioty prowadzące apteki,
- podmioty prowadzące hurtownie farmaceutyczne,
- podmioty lecznicze posiadające apteki szpitalne i działy farmacji szpitalnej,
- podmioty lecznicze bez aptek i działów farmacji szpitalnej.

Razem to około 22 tysiące podmiotów.

Farmaceuta przypomina, że w ZSMOPL Główny Inspektor Farmaceutyczny zamieszcza informacje o
zgłoszeniu lub uchyleniu sprzeciwu wobec zamiaru wywozu lub zbycia, w terminie 30 dniu od dnia zgłoszenia takiego zamiaru.

Ponadto Minister Zdrowia na podstawie danych ze ZSMOPL, co najmniej raz na 2 miesiące ogłasza obwieszczenie w sprawie wykazu produktów zagrożonych brakiem dostępności.

Za nieprzekazywanie do ZSMOPL danych grozi kara pieniężna do 50 000 zł. Kara nakładana jest przez GIF w drodze decyzji administracyjnej.

Pełna prezentacja.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH