Konsumentka poczuła się obrażona, ale nie miała racji

Z URZĘDU

Autor: KER/ rynekaptek.pl   28-12-2018, 14:34

Konsumentka poczuła się obrażona, ale nie miała racji Zespół Orzekający KER nie dopatrzył się w reklamie naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy (fot. archiwum)

Rada Reklamy rozpatrywała skargę na reklamę radiową kropli doustnych dla noworodków i niemowląt urodzonych przez cesarskie cięcie marki Coloflor Cesario.

Skarga konsumentki wobec radiowej reklamy Coloflor Cesario, zawiera zarzut skierowany wprost do określonego zdania: "czy wiesz, że rodząc przez cesarskie cięcie nie dajesz swojemu dziecku..."

W opinii kobiety, emitowana reklama jest tak nieumiejętnie skonstruowana. "Sugeruje - ja jako matka rodząca przez cesarskie cięcie nie dałam moim dzieciom tego co powinnam dać. Jestem złą matką bo nie urodziłam naturalnie i nie obdarzyłam ich naturalnymi bakteriami. - dla mnie ta reklama niestety mówi w podtekście, że rodząc przez cesarskie cięcie jestem niewystarczające dobra, że źle, że tak urodziłam, bo nie dałam moim dzieciom tego, co tak ważne".

Treścią reklamy zajęła się Rada. Okazało się, że treść reklamy nie została przez konsumentkę prawidłowo przytoczona. Brzmi ona bowiem tak:

"Czy wiesz że dziecko urodzone przez cesarskie cięcie nie nabywa dobrych bakterii z dróg rodnych matki"

A zatem to, o czym pisze konsumentka, nie jest częścią treści tego spotu.

Jak dalej tłumaczył producent suplementu diety, urodzenie dziecka za pośrednictwem cesarskiego cięcia, jakkolwiek w pewnych okolicznościach konieczne bądź z medycznego punktu widzenia rekomendowane, wiąże się z wystąpieniem pewnych fizjologicznych konsekwencji, o których wspomina lektor w zdaniach tekstu reklamy.

Zespół Orzekający KER nie dopatrzył się w reklamie naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH