Łódzki WIF przypomina aptekom o przestrzeganiu prawa

Z URZĘDU

Autor: OIA w Łodzi/rynekaptek.pl   20-12-2018, 13:36

Łódzki WIF przypomina aptekom o przestrzeganiu prawa WIF przypomina o przestrzeganiu prawa farmaceutycznego w kontekście reklamy aptek i punktów aptecznych (Fot. Archiwum)

Łódzki Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny przypomina aptekom prowadzącym wysyłkową sprzedaż leków wydawanych bez przepisu lekarza, że zabroniona jest reklama aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności.

W związku z napływającymi do łódzkiego WIF  zawiadomieniami o naruszeniach przez przedsiębiorców prowadzących sprzedaż wysyłkową produktów leczniczych wydawanych bez przepisu lekarza o prowadzeniu reklamy aptek i ich działalność, Romuald Boguszewski, Łódzki Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny informuje, że zgodnie z art. 94a ust. 1 i 1a ustawy – Prawo farmaceutyczne zabroniona jest reklama aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności.

Wskazuje, że nie stanowi reklamy informacja o lokalizacji i godzinach pracy apteki lub punktu aptecznego. Zabroniona jest reklama placówek obrotu pozaaptecznego i ich działalności odnosząca się do produktów leczniczych lub wyrobów medycznych.

I podkreśla: - Na podstawie art. 129 b przywołanej wyżej ustawy karze pieniężnej w wysokości do 50 000 złotych podlega ten kto wbrew przepisom art. 94a prowadzi reklamę apteki, punktu aptecznego, placówki obrotu pozaaptecznego oraz ich działalności.

Zaznacza, że zgodnie z jednolitym i utrwalonym w tej materii orzecznictwem sądów administracyjnych reklamą apteki jest każde działanie, które ma na celu zachęcenie potencjalnych klientów do zakupu konkretnych towarów lub do skorzystania z określonych usług.

- Reklamą działalności apteki jest każda jej działalność niezależnie od formy i metody jej przeprowadzenia oraz użytych do jej realizacji środków, jeśli celem tej działalności jest zwiększenie sprzedaży produktów leczniczych i innego asortymentu dopuszczonego do obrotu w aptekach w danej aptece lub punkcie aptecznym. Reklama może przy tym przyjmować różne formy m.in. haseł promocja, wyprzedaż, bonusy, upusty, rabaty, przekreślenia ceny, sloganów, spotów TV, ulotek, billboardów, plakatów, folderów, broszur, newsletterów rozsyłanych do klientów, gazetek, czy gazetek reklamowych zwierających wykaz produktów z podaniem ich cen - wyjaśnia łódzki Inspektorat.

Więcej: https://www.oia.lodz.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH