MZ: informacja w sprawie postępowań refundacyjnych

Z URZĘDU

Autor: MZ/rynekaptek.pl   08-11-2019, 08:01

MZ: informacja w sprawie postępowań refundacyjnych W SOLR udostępniono wnioskodawcom stosowny format pisma, który umożliwia złożenie wniosku o spotkanie w sprawie procedowanego postępowania (Fot. Archiwum)

Ministerstwo Zdrowia wydało komunikat w sprawie postępowań refundacyjnych. Przypomina, że wszelką dokumentację, pisma, wnioski, które mają zostać rozpatrzone w trakcie postępowań, należy składać wyłącznie za pomocą Systemu Obsługi List Refundacyjnych (SOLR).

Resort zdrowia wskazuje, że zgodnie z art. 24 ust.1 w zw. z art. 32a ust. 1 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych, od 1 stycznia 2018 r. za pomocą Systemu Obsługi List Refundacyjnych, dalej ,,SOLR”, obligatoryjne jest:

1. Składanie wniosków w postaci elektronicznej o:

• objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku, środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego, wyrobu medycznego;
• podwyższenie urzędowej ceny zbytu leku, środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego, wyrobu medycznego objętego refundacją;
• obniżenie urzędowej ceny zbytu leku, środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego, wyrobu medycznego objętego refundacją;
• ustalenie albo zmianę urzędowej ceny zbytu leku, środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt;
• skrócenie okresu obowiązywania decyzji, o której mowa w art. 11 ust. 1 albo ust. 6.

2. Komunikowanie się z Ministrem Zdrowia w przedmiotowych postępowaniach:

Ministerstwo Zdrowia przypomina, że wszelką dokumentację, pisma, wnioski, które mają zostać rozpatrzone w trakcie wskazanych powyżej postępowań, należy składać wyłącznie za pomocą SOLR.

Pisma w sprawie postępowań wszczętych i procedowanych w SOLR, ale przesłane inną drogą do Ministerstwa Zdrowia (pocztą tradycyjną, elektroniczną etc.), poza sytuacjami wskazanymi w art. 24 ust. 6c ustawy o refundacji, tj. w przypadku braku dostępu do SOLR na skutek awarii systemu lub działania siły wyższej, nie wywołują żadnych skutków prawnych i nie będą rozpatrywane.

Jednocześnie informuje, że w SOLR udostępniono wnioskodawcom stosowny format pisma, który umożliwia złożenie wniosku o spotkanie w sprawie procedowanego postępowania tak, by wnioski te nie były składane w formie papierowej ani mailowo do Ministerstwa Zdrowia.

Ministerstwo Zdrowia ponadto informuje, że w związku z funkcjonującym w urzędzie elektronicznym systemem obiegu korespondencji, w przypadku postępowań administracyjnych nie wymienionych w art. 24. ust.1 ustawy o refundacji, prowadzonych w  formie papierowej,  nie ma konieczności składania tożsamych pism w kilku kopiach. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH