Novartis: ryzyko wystąpienia PML u pacjentów leczonych fingolimodem

Z URZĘDU

Autor: URPL/ŁS/rynekaptek.pl   28-04-2015, 12:14

Novartis: ryzyko wystąpienia PML u pacjentów leczonych fingolimodem Zaleca się, by lekarze przepisujący lek zachowali czujność w związku z ryzykiem PML u pacjentów leczonych fingolimodem (fot. Fotolia/PTWP)

Firma Novartis poinformowała o zgłoszeniu pierwszego przypadku postępującej, wieloogniskowej leukoencefalopatii (PML) u pacjenta ze stwardnieniem rozsianym (SM) leczonego fingolimodem (Gilenya).

W lutym 2015 r. zgłoszono przypadek PML u pacjenta przyjmującego fingolimod od ponad 4 lat. Jest to pierwsze zgłoszenie przypadku PML u pacjenta ze stwardnieniem rozsianym przyjmującego fingolimod i nieleczonego wcześniej natalizumabem (Tysabri) ani żadnymi innymi lekami immunosupresyjnymi.

Podejrzenie PML zostało postawione w oparciu o wyniki rutynowego badania MR1 mózgu, a następnie zostalo ono potwierdzone dodatnim wynikiem badania na obecność DNA wirusa JC w plyide mózgowo-rdzeniowym (CSF), wykonanym metodą ilościowej PCR. Leczenie fingolimodem natychmiast przerwano, a u pacjenta do tej pory nie wystąpiły żadne kliniczne objawy przedmiotowe lub podmiotowe związane z PML.

Zaleca się, by lekarze przepisujący lek zachowali czujność w związku z ryzykiem PML u pacjentów leczonych fingolimodem. W przypadku wystąpienia PML leczenie należy na stale przerwać.

Więcej: urpl.gov.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH