NRA i Aflofarm podsumowują kampanię „Po pierwsze farmaceuta”

Z URZĘDU

Autor: NIA/rynekaptek.pl   27-09-2019, 10:05

NRA i Aflofarm podsumowują kampanię „Po pierwsze farmaceuta” Farmaceuci to profesjonalny, wykwalifikowany personel, który dziennie udziela 2 mln porad - podkreśliła prezes NRA (Fot. Archiwum)

Ponad 16 milionów osób obejrzało spot kampanii edukacyjnej „Po pierwsze farmaceuta” zainicjowanej przez Naczelną Izbę Aptekarską i Fundację Aflofarm. Podsumowanie kampanii odbyło się w warszawskim Teatrze Syrena podczas Ogólnopolskiego Dnia Aptekarza.

- Miniony rok był i jest czasem wielu zmian. Dlaczego? Dlatego, że taka jest farmacja - ciekawa, inspirująca, ale i wymagająca. Stale podnosząca poprzeczki, pełna nowych wyzwań. Te wyzwania kształtują zarówno nas, jak i nasze charaktery. Sprawiają, że z każdym nowym dniem stajemy się coraz bardziej silniejsi - mówiła Elżbieta Piotrowska – Rutkowska, prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej podczas inauguracji obchodów Ogólnopolskiego Dnia Aptekarza (Warszawa, 26 września br.).

- Jakie wyzwania przygotowała nam farmacja w tym roku? Chyba przez wszystkich z nas ten rok zostanie zapamiętany jako okres wielkich przemian związanych z cyfryzacją ochrony zdrowia. W przypadku aptek, mówimy o trzech potężnych projektach związanych z wdrożeniem e-recepty, serializacją, systemem ZSMOPL. Ich wprowadzenie nie byłoby możliwe, gdyby nie wsparcie farmaceutów. Wszystkim za to serdecznie dziękuję - zaakcentowała prezes NRA.

Następnie podczas uroczystości odbyło się podsumowanie trwającej 7 miesięcy kampanii promującej zawód farmaceuty.

Badania wizerunkowe
Punktem wyjścia kończącej się właśnie kampanii edukacyjnej "Po pierwsze farmaceuta" były badania wizerunkowe przeprowadzone przez niezależną agencję badawczą Biostat na zlecenie Fundacji Aflofarm i Naczelnej Izby Aptekarskiej.

– To pierwsze w historii zawodu farmaceuty tak kompleksowe badania. Wzięło w nim udział 380 farmaceutów i 1067 pacjentów. Chcieliśmy sprawdzić jak obie grupy postrzegają zawód farmaceuty i jak wygląda relacja na linii magister farmacji – pacjent – mówił Tomasz Furman, prezes Fundacji Aflofarm. Szczegółowe wyniki badań wraz z analizą opublikowane zostały w raporcie „Farmaceuta w Polsce. Ogólnopolskie badania wizerunkowe 2019”, który stał się podstawą do zorganizowania kampanii.

Raport dystrybuowany był do aptek, otrzymali go również wszyscy parlamentarzyści w Polsce. Badania potwierdzają, że Polacy ufają farmaceutom, ale nie wiedzą, czego mogą od nich oczekiwać – ich pracę kojarzą przede wszystkim ze sprzedażą leków. Tylko 10 procent Polaków chodzi do apteki po poradę, a wiedzę na temat leków czerpiemy z Internetu.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH