Odchudzanie powinno być szybkie i skuteczne? KER chce zmiany w reklamie

Z URZĘDU

Autor: radareklamy.pl/ rynekaptek.pl   13-07-2018, 13:06

Odchudzanie powinno być szybkie i skuteczne? KER chce zmiany w reklamie Jakby nadwaga była tylko kobieca przypadłością; po drugie, presja, pod jaką poddawane są kobiety właśnie by wyglądać szczupło - czy to na ślubie czy to na plaży. Dlaczego? Kto ustala te standardy? (fot. archiwum)

Słuchaczkom nie przypadły do gustu reklamy radiowe preparatów wspomagających odchudzanie: Therm line i Therm line Fast. Uznały je za szowinistyczne i dyskryminujące ze względu na płeć. Nie spodobało się hasło "odchudzanie powinno być szybkie i skuteczne".

Jak opisuje jedna ze słuchaczek, reklama Therm line polegała na rozmowie z "ekspertem Therm line w odchudzaniu", który był mężczyzną i zachwalał skuteczność produktu Therm line oraz mówił, że gdyby produkt nie był taki dobry to "kobiety, by go nie kupiły".

"Wspomniał również o przeprowadzonych przez markę testach, w których kobiety zrzuciły (tu określona liczba) kilogramów. Reklama jest szowinistyczna oraz dyskryminująca ze względu na płeć. Postawienie mężczyzny w roli eksperta: po pierwsze, sprawia wrażenie, jakby to jedynie mężczyzna miał monopol na wiedzę i eksperckość; po drugie zaś, jest to nad wyraz dyskryminujące i stawiające kobiety w niższej pozycji względem mężczyzny, który wypowiada się na temat tego, co jest "najlepsze" dla kobiet, jakby one same były tak ograniczone umysłowo, że nie są w stanie tego określić - uznała skarżąca kobieta.

"Co jednak najważniejsze, odnoszenie się w przekazie do kobiet jako ogółu (używając słowa "kobiety") sugeruje, że odchudzanie dotyczy jedynie płci damskiej jak również, że kobiety jako ogół powinny się odchudzać tj. że dotyczy to także wszystkich kobiet. W moim odczuciu, jako odbiorcy, konsumenta oraz kobiety, sformułowanie reklamy w taki sposób jest obraźliwe dla przedstawicielek płci damskiej" - dodała.

Producent suplementu uznał, że "z samego faktu, iż o odchudzaniu kobiet wypowiada się mężczyzna nie wynika wniosek, że materiał reklamowy stanowi o dyskryminującym podejściu do kobiet. Treść reklamy nie wskazuje bowiem na jakiekolwiek lekceważące, dyskryminujące lub krzywdzące kobiety treści".

Podobnie nie powinno wysnuwać się wniosku, że reklama w której występuje mężczyzna opowiadający o produkcie dla kobiet sugeruje "ograniczenie umysłowe kobiet".

Podobnego zdania był zespół orzekający KER i oddalił skargę.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH