Odpowiedzi na wątpliwości dot. dyrektywy fałszywkowej

Z URZĘDU

Autor: ŚIA/rynekaptek.pl   19-12-2018, 09:06

Odpowiedzi na wątpliwości dot. dyrektywy fałszywkowej ŚIA publikuje najczęściej zadawane pytania w trakcie szkolenia dla farmaceutów szpitalnych (Fot. Archiwum)

Śląska Izba Aptekarska publikuje najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi, jakie zostały poruszone w trakcie szkolenia dla farmaceutów aptek szpitalnych na temat dyrektywy fałszywkowej. Odpowiedzi zostały opracowane przez Lideo.

ŚIA publikuje najczęściej zadawane pytania w trakcie szkolenia dla farmaceutów szpitalnych pt. „Praktyczne wdrożenie dyrektywy fałszywkowej w aptekach szpitalnych", które odbyło się 11 grudnia w Katowicach.

Czy aplikacja Lideo - tj. System Weryfikacji Autentyczności Leków (SWAL), będzie się aktualizowała automatycznie?
Tak, będzie poprzez dostęp do Internetu - analogicznie jak wszystkie inne aplikacje.

Czy będę musiał dwukrotnie skanować lek posiadając swój dotychczasowy system i Wasz?
Nie ma takiego obowiązku. Konieczne jest jednokrotne skanowanie leku przed wyjściem jego z apteki. Można, ale dyrektywa tego nie wymaga, dodatkowo sprawdzić status leku po przyjęciu dostawy do apteki.

Czy mój dotychczasowy system zintegruje się z Waszym?
Nasz system integruje się z każdym systemem HIS w celu przetworzenia danych zawartych na unikalnym kodzie 2D, który znajduje się na opakowaniu.

Jak mam podstąpić jeśli w sytuacji zagrożenia życia okaże się w trakcie weryfikacji, że lek jest nieautentyczny, a go potrzebuję na cito, bo innego nie posiadam?
Zalecamy sprawdzenie statusu leku po otrzymaniu dostawy z hurtowni, wtedy unikniemy takich sytuacji w trakcie skanowania leku do wydania na oddział.

Dlaczego mam wybrać akurat Wasze rozwiązanie, jeśli mam już swojego dostawcę HIS? Przecież on mi to też może zrobić.
Z informacji jakie posiadamy, w większości dostawcy HIS nie są gotowi na tą chwilę. Nasze rozwiązanie jest w pełni funkcjonalne, gotowe, tanie oraz działa mobilnie (rok 2019 za 1 zł/m-c).

Czy wg prawa muszę jako farmaceuta skanować lek przy wejściu i wyjściu z apteki szpitalnej?
Obowiązkowe jest jednokrotne skanowanie produktu przed jego wydaniem. Jednak zalecamy (w miarę możliwości) weryfikację także statusu leku po przyjęciu dostawy.

Jak wyglądają koszty wdrożenia Waszego systemu + cennik abonamentu i skanera.
Cennik uzależniony jest od wielkości szpitala. W celu omówienia szczegółów, prosimy o kontakt z naszym przedstawicielem - z Sebastianem Cwylem, tel. +48 885 617 453.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH