Podwójna dawka Diosminexu pod lupą GIF


Z URZĘDU

Autor: GIF, LJ/rynekaptek.pl   08-09-2011, 12:53

Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazuje Przedsiębiorstwu Farmaceutycznemu LEK-AM zaprzestanie prowadzenia niezgodnej z obowiązującymi przepisami reklamy audiowizualnej produktu leczniczego Diosminex w formie spotu reklamowego emitowanego w stacjach telewizyjnych.

Kwestionowana przez GIF reklama zawiera m.in. następujące stwierdzenie: „Diosmina zmikronizowana - aby działać skutecznie musi być zażywana dwa razy dziennie“ oraz „ Diosminex dzięki optymalnemu - podwójnemu dawkowaniu 2 razy 500 mg to gwarancja skutecznego działania i ulgi dla nóg przez całą dobę“.



Zdaniem GIF, zachodzi podejrzenie, że powyższy komunikat kierowany do odbiorców reklamy może ich wprowdzać w błąd. 

Do obrotu dopuszczony jest bowiem produkt leczniczy zawierający 1000 mg zmikronizowanej diosminy w 1 tabletce, który należy przyjmować raz na dobę. Skoro oba produkty posiadają pozwolenie na dopuszczenie do obrotu, wydane przez Ministra Zdrowia to znaczy, że zostały pozytywnie ocenione pod względem jakości, skuteczności i bezpieczeństwa stosowania.



Więcej: http://www.gif.gov.pl/?aid=205


Sytuacja przypomina nieco historię szamponów i ich reklam. Swego czasu w amerykańskich reklamach pojawiały się informacje o konieczności dwukrotnego użycia szamponu podczas jednej kąpieli. Takie „dawkowanie“ szamponu nie wpływało de facto na efekt mycia włosów, ale powodowało dwa razy szybsze zużycie opakowania i konieczność nabycia kolejnego.
Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.