Podwójna dawka Diosminexu pod lupą GIF


Z URZĘDU

Autor: GIF, LJ/rynekaptek.pl   08-09-2011, 12:53

Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazuje Przedsiębiorstwu Farmaceutycznemu LEK-AM zaprzestanie prowadzenia niezgodnej z obowiązującymi przepisami reklamy audiowizualnej produktu leczniczego Diosminex w formie spotu reklamowego emitowanego w stacjach telewizyjnych.

Kwestionowana przez GIF reklama zawiera m.in. następujące stwierdzenie: „Diosmina zmikronizowana - aby działać skutecznie musi być zażywana dwa razy dziennie“ oraz „ Diosminex dzięki optymalnemu - podwójnemu dawkowaniu 2 razy 500 mg to gwarancja skutecznego działania i ulgi dla nóg przez całą dobę“.



Zdaniem GIF, zachodzi podejrzenie, że powyższy komunikat kierowany do odbiorców reklamy może ich wprowdzać w błąd. 

Do obrotu dopuszczony jest bowiem produkt leczniczy zawierający 1000 mg zmikronizowanej diosminy w 1 tabletce, który należy przyjmować raz na dobę. Skoro oba produkty posiadają pozwolenie na dopuszczenie do obrotu, wydane przez Ministra Zdrowia to znaczy, że zostały pozytywnie ocenione pod względem jakości, skuteczności i bezpieczeństwa stosowania.



Więcej: http://www.gif.gov.pl/?aid=205


Sytuacja przypomina nieco historię szamponów i ich reklam. Swego czasu w amerykańskich reklamach pojawiały się informacje o konieczności dwukrotnego użycia szamponu podczas jednej kąpieli. Takie „dawkowanie“ szamponu nie wpływało de facto na efekt mycia włosów, ale powodowało dwa razy szybsze zużycie opakowania i konieczność nabycia kolejnego.
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH