Polpharma rekomenduje sposoby zwracania wycofanego z obrotu leku

Z URZĘDU

Autor: NIA/rynekaptek.pl   10-07-2018, 10:48

Polpharma rekomenduje sposoby zwracania wycofanego z obrotu leku Polpharma przedstawia dwa możliwe scenariusze postępowania w zakresie wycofania produktu z rynku (Fot. Archiwum)

W odniesieniu do decyzji GIF o wycofaniu z obrotu produktów zawierających w swoim składzie substancję czynną valsartanum wyprodukowaną przez spółkę Zhejiang Huahai Pharmaceutical Co., Polpharma BH Sp. z o.o. wydała komunikat w sprawie wycofania Vanatex i Vanatex HCT.

W dniu 4 lipca 2018 r. Główny Inspektor Farmaceutyczny wydał decyzję o wycofaniu z obrotu m.in. produktów Vanatex i Vanatex HCT,  dla których podmiotem odpowiedzialnym są Zakłady Farmaceutyczne Polpharma SA.

Mając na uwadze powyższe, spółka wydała komunikat, który publikuje NIA.

"Dla Polpharmy niezwykle istotne jest zarówno zachowanie jak najwyższych standardów obsługi pacjentów, jak i jak najlepsza współpraca ze wszystkim kontrahentami, za pośrednictwem których produkty dostarczane są pacjentom, zwracamy się z serdeczną prośbą o pomoc z Państwa strony, w celu jak najlepszego wyjścia naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom pacjentów w zakresie procedury zwrotów Produktów." - czytamy w komunikacie spółki.

W związku z powyższym, Polpharma przedstawia dwa możliwe scenariusze postępowania w zakresie wycofania produktu z rynku.

Jako pierwszy, rekomendowany przez Polpharmę sposób postępowania, w którym pacjent zgłasza się do apteki z opakowaniem produktu i oświadcza o chęci zwrotu wadliwego produktu, a także otrzymania produktu wolnego od wad.

"W takim przypadku farmaceuta po sprawdzeniu serii produktu (niezależnie od okoliczności, czy dane opakowanie Produktu zostało nabyte w danej, konkretnej aptece) i stwierdzeniu, że przedmiotowa seria podlega obowiązkowi wycofania produktów z rynku – przyjmuje wadliwe opakowania produktu i oferuje w zamian produkt z serii niepodlegającej wycofaniu lub też jego zamiennik. Wydanie produktu pacjentowi poprzedzone zostanie wystawieniem recepty farmaceutycznej. Produkt wydany w oparciu o receptę farmaceutyczną będzie w 100% płatny, jednakże opłata od pacjenta nie zostanie pobrana przez aptekę."

Jak wskazuje spółka, w konsekwencji pacjent otrzyma pełnowartościowy produkt leczniczy, natomiast apteka, w celu uzyskania wynagrodzenia za wydanie produktów lub zamienników (w wartości wydanych pacjentowi produktów lub zamienników) wystawi na rzecz Polpharmy dwie zbiorcze faktury, które wraz ze zwróconymi przez pacjentów do daty wystawienia każdej z faktur produktami, prześle kurierem na adres hurtowni Polpharma.

Wyjaśnia, że faktury powinny zostać wystawione w połowie oraz na koniec dwu miesięcznego – ustawowego okresu na wycofanie produktów z rynku. A zatem pierwsza z faktur wystawiona zostanie w dniu 4 sierpnia 2018 r., druga natomiast w dniu 4 września 2018 r.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH