Posiedzenie Rady Zarządzającej EMA: podsumowanie wydarzeń

Z URZĘDU

Autor: URPL/rynekaptek.pl   19-06-2019, 13:23

Posiedzenie Rady Zarządzającej EMA: podsumowanie wydarzeń ajważniejsze wydarzenia posiedzenia Rady Zarządzającej EMA (Fot. Archiwum)

EMA przewiduje straty w personelu w związku z Brexitem na poziomie 20-25 procent. Pod koniec 2018 r. liczba zatrudnionych w Agencji wynosiła 901 osób. Na początku czerwca 2019 r. dostępny personel wynosił już tylko 776 osób.

Rada Zarządzająca EMA podczas posiedzenia, które miało miejsce w dniach 12-13 czerwca, wysłuchała aktualizacji dotyczącej pierwszych trzech miesięcy prac EMA w tymczasowej lokalizacji w Amsterdamie (Sloterdijk) oraz przygotowań do przeniesienia się Agencji do jej ostatecznej siedziby w dzielnicy Zuidas. Budowa nowego budynku ma zostać ukończona do listopada 2019 r., natomiast przenoszenie personelu Agencji rozpocznie się z dniem 6 stycznia 2020.

Rada została również poinformowana o braku pewności co do ostatecznej liczby pracowników, którzy ostatecznie przeniosą się do Amsterdamu. Agencja przewiduje straty w personelu na poziomie 20-25%. Pod koniec 2018 r. liczba zatrudnionych w Agencji wynosiła 901 osób. Na początku czerwca 2019 r. dostępny personel wynosił już tylko 776 osób. Spośród nich, 464 osoby przeniesiono do Holandii, a 312 obecnie pracuje zdalnie, głównie z Londynu ze względu na ich sytuację osobistą. Obecnie trwają postępowania rekrutacyjne, które w domyśle mają zapewnić ciągłość pracy w sytuacji, w której pracownicy ci nie zdecydowaliby się na przeprowadzenie do Amsterdamu. Niemniej jednak Agencja nie przewiduje osiągnięcia swojego poprzedniego poziomu zatrudnienia, który obejmował również dużą liczbę współpracowników na krótkoterminowych umowach lokalnych - czytamy na stronie URPL.

Ze względu na ograniczenia zasobów ludzkich, większość działań, które zostały tymczasowo zawieszone pod koniec 2018 r. w ramach planowania ciągłości działania Agencji, pozostanie zawieszonych. Dalszy przegląd przeprowadzany przez Radę odbędzie się w październiku 2019 r. Zawieszone działania obejmują na przykład opracowanie wytycznych i większość spotkań grup roboczych, zaangażowanie w działania międzynarodowe, a także inicjatywę Agencji dotyczącą proaktywnej publikacji danych klinicznych.

Niektóre z działań dotychczas zawieszonych, będą teraz przywracane. Zostanie położony nacisk na działania i projekty, które mają na celu zwiększenie efektywności prac EMA, aby zapewnić dostosowanie Agencji do realizacji celów, np. systemy informatyczne wspierające proces oceny leków i digitalizacji procesów administracyjnych. Ponadto zostaną ponownie uruchomione niektóre grupy robocze sieci UE bezpośrednio przyczyniające się do podstawowej działalności EMA.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH