Spotkanie LOIA z NFZ: przedstawiono uwagi aptek dot. wypłat refundacji

Z URZĘDU

Autor: Lubuska OIA/rynekaptek.pl   30-09-2019, 15:45

Spotkanie LOIA z NFZ: przedstawiono uwagi aptek dot. wypłat refundacji Przedstawiciele Izby przekazali m.in. uwagi płynące z aptek (Fot. Archiwum)

W siedzibie Lubuskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ obyło się spotkanie Rady Aptekarskiej w Zielonej Górze z przedstawicielami oddziału Funduszu. Spotkanie dotyczyło opóźniających się wypłat refundacji. Poruszone zostały także inne problemy wzajemnej współpracy.

Lubuska Okręgowa Izba Aptekarska w Zielonej Górze informuje, że w dniu 12 września 2019 r. odbyło się w siedzibie LOW NFZ spotkanie z dyrektorem oddziału NFZ, Piotrem Bromberem i Iwoną Owsianowską - Naczelnikiem Wydziału ds. Gospodarki Lekiem. Izbę reprezentowali: mgr Ryszard Kiedrowski, prezes ORA w Zielonej Górze i mgr Daria Wielogórska-Rutka - przewodnicząca OSA.

Jak podaje Izba, spotkanie było odpowiedzią na pismo Rady Aptekarskiej skierowane do dyrektora w sprawie opóźniających się wypłat refundacji. Przedstawiciele Izby przekazali uwagi płynące z aptek. Dotyczyły one m. in. czasu przetwarzania komunikatów elektronicznych, co ma ogromny wpływ na płynność finansową aptek, a co za tym idzie na ich kondycję finansową. Dyrektor Piotr Bromber obiecał przyjrzeć się sprawie i skonsultować ją z odpowiedzialnymi za nią pracownikami.

Poruszone zostały również inne problemy wzajemnej współpracy. Strona NFZ zwróciła uwagę na kilka spraw. Są to m. in.:

1.  Właściwe podpisanie rachunku refundacyjnego: jeśli jest to podpis nieczytelny, powinien być w pobliżu pieczątki, której dotyczy. Bardzo często zdarza się, że przekazywane rachunki w ogóle nie posiadają pieczątek i podpisów lub podpisy z założenia czytelne takie nie są;

2. Terminowość przekazywania komunikatów: apteki mają ustawowo pięć dni na przekazanie komunikatu. Okazuje się, że są apteki, które spóźniają się i są telefonicznie upominane przed końcem terminu. Jeśli minie ustawowy czas, należy poprosić o odblokowanie tego okresu refundacyjnego. Zawsze musi być "mocne" uzasadnienie tak, żeby z kolei pracownik NFZ mógł się wytłumaczyć z pozytywnej odpowiedzi. Podobno są apteki, które zapominają rozliczyć cały okres refundacyjny i przypominają sobie po kilku miesiącach;

3. Sprawozdawanie tej samej recepty w sąsiednich okresach refundacyjnych: jeżeli w odpowiedzi z NFZ na komunikat elektroniczny pojawi się określenie "błąd" oznacza to, że recepta ta nie będzie ujęta w rachunku rerfundacyjnym i NFZ za nią nie zapłaci. Jeśli natomiast informacja zwrotna to "ostrzeżenie" oznacza to, że tę receptę należy poprawić. Błędem jest zostawienie tej Rp, niepoprawionej w danym okresie i ponowne poprawne zrealizowanie jej w następnym okresie refundacyjnym i przekazanie w komunikacie. Taka sytuacja grozi utratą refundacji za tę receptę;

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH