Sprycel: ryzyko wystąpienia nadciśnienia płucnego

Z URZĘDU

Autor: URPL/rynekaptek.pl   04-08-2011, 15:58

Komunikat do pracowników ochrony zdrowia dotyczący związku pomiędzy stosowaniem produktu leczniczego Sprycel (dazatynib) a występowaniem tętniczego nadciśnienia płucnego (TNP).

Firma Bristol-Myers Squibb (BMS) w porozumieniu z Europejską Agencją Leków (EMA) i jej Komitetem ds. Produktów Leczniczych Stosowanych u Ludzi (CHMP) podaje informację związaną ze stosowaniem produktu leczniczego Sprycel, dotyczącą potencjalnego ryzyka  wystąpienia przedwłośniczkowego tętniczego nadciśnienia płucnego.  

Podczas ostatniego przeglądu bazy danych BMS za okres 2006-2010 stwierdzono przypadki TNP związane z leczeniem produktem Sprycel. Aby zminimalizować ryzyko należy przestrzegać szeregu wskazówek, m.in.:

- przed rozpoczęciem leczenia dazatynibem należy poddać pacjentów ocenie pod kątem objawów wskazujących na istnienie choroby sercowo-płucnej.

- u każdego pacjenta z objawami choroby serca należy wykonać badanie echokardiograficzne w momencie rozpoczynania leczenia oraz rozważyć jego wykonanie u pacjentów z czynnikami ryzyka choroby serca lub płuc.

- u pacjentów, u których po rozpoczęciu leczenia dazatynibem wystąpi duszność i zmęczenie należy wziąć pod uwagę najczęstsze przyczyny (np. wysięk w jamie opłucnej, obrzęk płuc, niedokrwistość, nacieki w płucach).

więcej: www.urpl.gov.pl/

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH