Ten preparat może powodować nadmierne skurcze przy porodzie

Z URZĘDU

Autor: URPL/rynekaptek.pl   24-11-2017, 15:06

Ten preparat może powodować nadmierne skurcze przy porodzie Mizoprostol (Misodel) stosowany jest do indukcji porodu u kobiet z niedojrzałą szyjką macicy (Fot. Archiwum)

Firma Ferring Pharmaceuticals Poland informuje, że preparat Mizoprostol (Misodel) może powodować nadmierną częstość skurczów macicy, które mogą nie reagować na leczenie tokolityczne.

Zgodnie z podaną przez firmę informacją, Mizoprostol (system terapeutyczny dopochwowy) należy usunąć z chwilą rozpoczęcia porodu jeśli występują rytmiczne, silne skurcze o odpowiedniej jakości, które powodują zmiany szyjce macicy i (lub) najpóźniej, gdy rozwarcie szyjki macicy wynosi 4 cm.

Jak również w przypadku, gdy występują przedłużone lub nadmierne skurcze macicy, oraz gdy występują kliniczne dot. matki i (lub) jej dziecka.

Zaleca się więc gotowość do wdrożenia leczenia tokolitycznego i jeśli będzie ono konieczne, można je wdrożyć niezwłocznie po usunięciu leku Misodel.

Mizoprostol (Misodel) stosowany jest do indukcji porodu u kobiet z niedojrzałą szyjką macicy, jak też od 36 tygodnia ciąży, u których są kliniczne wskazania do indukcji.

Więcej: http://urpl.gov.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH