Upoważnienie jest niezbędne na wypadek nieobecności właściciela

Z URZĘDU

Autor: SIA/rynekaptek.pl   12-07-2018, 09:29

Upoważnienie jest niezbędne na wypadek nieobecności właściciela Brak upoważnień jest jednym z najczęściej spotykanych w trakcie kontroli uchybień w aptekach (Fot. Archiwum)

W każdej aptece powinna być zawsze osoba upoważniona do udziału w kontroli przez różne organy państwowe, np. Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego czy Państwową Inspekcję Pracy - przypomina Śląska Izba Aptekarska.

Natomiast jeżeli właściciel jest nieobecny, powinien pozostawić dostępne upoważnienie na wypadek kontroli apteki.

Śląska Izba przypomina, że przy braku takiego upoważnienia, zgodnie z art. 97 Kodeksu cywilnego, przedsiębiorcę będzie reprezentować każda osoba czynna w aptece, w zakresie czynności fachowych czyli magister farmacji lub technik farmaceutyczny, ewentualnie przywołany świadek, który winien być funkcjonariuszem publicznym np. policja.

ŚIA podkreśla, że właściciel apteki ma obowiązek wyznaczenia przedstawiciela przedsiębiorcy na czas kontroli w sytuacji swojej nieobecności, do czego zobowiązuje przedsiębiorców art. 50 ust. 3 ustawy z 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców.

Zaznacza, że upoważnienie to powinno być zawsze dostępne w aptece dla osoby upoważnionej.

Brak upoważnień jest jednym z najczęściej spotykanych w trakcie kontroli uchybień w aptekach.

- Jeżeli właściciel nie jest pewny, który z pracowników może akurat być obecny w aptece w razie kontroli, to warto wystawić upoważnienia dla kilku osób. Proszę pamiętać o anulowaniu upoważnienia np. po zwolnieniu pracownika - wskazuje prezes ŚIA, dr Piotr Brukiewicz.

Wzór upoważnienia.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH