3 techniki manipulacji w reklamach środków farmaceutycznych

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: party.pl/ rynekaptek.pl   03-11-2015, 12:24

3 techniki manipulacji w reklamach środków farmaceutycznych Jak nie dać się zmanipulować reklamie

Manipulacja w reklamie środków farmaceutycznych najczęściej polega na wykorzystaniu przymiotników pozytywnie wartościujących, terminów naukowych i autorytetu eksperta.

Manipulacja w reklamie w dużym stopniu wykorzystuje język. Najpopularniejszą techniką jest stosowanie przymiotników pozytywnie wartościujących produkt, takich jak: najlepszy, najskuteczniejszy, naturalny, najtańszy.

Inną techniką manipulacji słowem w reklamie jest posługiwanie się terminami, które są zaczerpnięte z nauki lub tak brzmią. Często takim terminom towarzyszą wykresy, które mają utwierdzić konsumenta w przekonaniu o profesjonalizmie przekazu. Wypowiadane przez aktorów w szybkim tempie, uniemożliwiają przeanalizowanie ich treści.

Inną metodą jest wykorzystanie autorytetu eksperta. W reklamach środków farmaceutycznych często grają aktorzy w białych strojach, przypominających lekarski fartuch. Atrybuty lekarskie pojawiające się w reklamie automatycznie dodają jej wiarygodności u widza.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH