4,1 mld zł wydatków branży farmaceutycznej na reklamę w 2014 r.

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: epr.pl/ rynekaptek.pl   25-02-2015, 14:24

4,1 mld zł wydatków branży farmaceutycznej na reklamę w 2014 r.

Według raportu KinAds, branża farmaceutyczna w 2014 r. wydała na reklamę blisko 4,1 mld zł (o 10 proc. więcej niż w 2013 r.).

Wzrostowi nominalnych wydatków o 365 mln zł towarzyszył paradoksalnie spadek liczby reklamowanych specyfików (z 872 do 827). Było to wynikiem zwiększonych budżetów na poszczególne marki. Czas największych reklamowych aktywności marek farmaceutycznych przypadł na pierwsze miesiące roku, drugim ważnym dla komunikacji farmaceutyków okresem jest jesień – tu największe wzrosty wystąpiły w październiku i listopadzie.

Wciąż głównym medium reklamowym dla branży farmaceutycznej jest telewizja, aż 70 proc. wartości wszystkich kampanii było zrealizowanych w ubiegłym roku właśnie tam. Dużą popularnością cieszyło się radio (blisko jedna czwarta budżetów reklamowych).

Pierwsza piątka najintensywniej reklamowanych kategorii pochłonęła ponad 70 proc. budżetu przypadającego na wszystkie 16 wyodrębnionych klas produktów. Prym w reklamie wiodły specyfiki przeciw przeziębieniu i witaminy. Na trzecim miejscu znalazły się środki dbające o układ trawienny, następnie preparaty przeciwbólowe, zaś pierwszą piątkę zamknęły specyfiki na układ krążenia.

Więcej: epr.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.