4,1 mld zł wydatków branży farmaceutycznej na reklamę w 2014 r.

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: epr.pl/ rynekaptek.pl   25-02-2015, 14:24

4,1 mld zł wydatków branży farmaceutycznej na reklamę w 2014 r.

Według raportu KinAds, branża farmaceutyczna w 2014 r. wydała na reklamę blisko 4,1 mld zł (o 10 proc. więcej niż w 2013 r.).

Wzrostowi nominalnych wydatków o 365 mln zł towarzyszył paradoksalnie spadek liczby reklamowanych specyfików (z 872 do 827). Było to wynikiem zwiększonych budżetów na poszczególne marki. Czas największych reklamowych aktywności marek farmaceutycznych przypadł na pierwsze miesiące roku, drugim ważnym dla komunikacji farmaceutyków okresem jest jesień – tu największe wzrosty wystąpiły w październiku i listopadzie.

Wciąż głównym medium reklamowym dla branży farmaceutycznej jest telewizja, aż 70 proc. wartości wszystkich kampanii było zrealizowanych w ubiegłym roku właśnie tam. Dużą popularnością cieszyło się radio (blisko jedna czwarta budżetów reklamowych).

Pierwsza piątka najintensywniej reklamowanych kategorii pochłonęła ponad 70 proc. budżetu przypadającego na wszystkie 16 wyodrębnionych klas produktów. Prym w reklamie wiodły specyfiki przeciw przeziębieniu i witaminy. Na trzecim miejscu znalazły się środki dbające o układ trawienny, następnie preparaty przeciwbólowe, zaś pierwszą piątkę zamknęły specyfiki na układ krążenia.

Więcej: epr.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH