Aflofarm na celowniku reklamożerców. Spot dyskryminuje mężczyzn?

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: KER/ŁS/rynekatpek.pl   31-03-2015, 11:19

Aflofarm na celowniku reklamożerców. Spot dyskryminuje mężczyzn? Reklamy Aflofarm Farmacja Polska na celowniku Komisji Etyki Reklamy (fot. sxc.hu)

W ciągu ostatnich tygodni Komisja Etyki Reklamy trzykrotnie sprawdzała, czy treści reklam produktów spółki Aflofarm Farmacja Polska naruszają ustalone normy. W dwóch przypadkach eksperci oddalili wnioski skarżących.

Członkowie Komisji Etyki Reklamy uznali, że reklama produktu Positivum (tabletki uspokajające) nie narusza norm ustalonych przez kodeks reklamy. Skarżący spot telewizyjny zarzucał jego autorom, że wprowadzają w błąd odbiorców, nie podając w przekazie dźwiękowym informacji, że preparat jest suplementem diety, a nie lekiem. Wskazywał również, że mężczyźni - przez kobiety występujące w spocie - są wskazywani jako przyczyna ich zdenerwowania i braku snu.

- Taka konstrukcja reklamy utrwala w społeczeństwie negatywny wizerunek mężczyzny jako osoby brutalnej i sprawcy przemocy domowej. Jest to ewidentna dyskryminacja ze względu na płeć, która nie powinna mieć miejsca w reklamie – uzasadniał oburzony widz.

Wątpliwości uważnych odbiorców reklam wzbudził również spot lizaków Natursept. Skarżący próbował przekonać ekspertów, że reklamować produktu nie powinien aktor udający lekarza. W tym przypadku Zespół Orzekający również, nie dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy.

Inną decyzję podjął w sprawie reklamy telewizyjnej syropu dla dzieci Rutinacea Junior. Skarżący zarzuca autorom spotu „silne psychologiczne działanie na dzieci”. - Jeśli nie chcemy w przyszłości lekomanów, nie możemy czegoś takiego tolerować, a szczególnie jeśli chodzi o dzieci i ich mózgi, które dopiero się rozwijają (pisownia oryginalna – przyp. red.) – uzasadniał.

Zespół Orzekający uznał, że przedmiotowa reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami. W opinii ekspertów zawarte w reklamie wypowiedzi dziecka i matki na temat uzależnienia możliwości chodzenia do przedszkola od codziennego podawania dziecku suplementu diety w postaci syropu są nieodpowiedzialne społecznie.

 

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH