Aflofarm promuje w telewizji 71 swoich marek

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: wirtualnemedia.pl/ rynekaptek.pl   04-11-2015, 11:24

Aflofarm promuje w telewizji 71 swoich marek Wartość reklamy telewizyjnej rośnie

Cztery główne kanały TV zanotowały mniejsze wzrosty z tytułu reklamy niż pozostałe stacje z naziemnej telewizji cyfrowej. Do wzrostu najbardziej przyczynili się marketerzy z branży farmaceutycznej i żywnościowej.

W pierwszych trzech kwartałach br. wydatki reklamowe w telewizji wzrosły w Polsce o 4,2 proc., do 2,787 mld zł, a w samym trzecim kwartale o 6,4 proc., do 806 mln zł - wynika z szacunków agencji SMG.

- Rynek reklamy telewizyjnej wyraźnie przyspieszył w III kwartale 2015 roku odzwierciedlając pozytywne nastawienie firm do inwestowania, wynikające z zadowalających wskaźników gospodarczych, takich jak tempo wzrostu PKB, czy spadające bezrobocie. W pełni wykorzystywany jest przez rynek potencjał wynikający z siły telewizji w Polsce - komentuje dla Wirtualnych Mediów Piotr Piętka, prezes SMG.

W samym trzecim kwartale wydatki reklamowe na reklamy telewizyjne sektora farmaceutycznego wzrosły o 8,4 proc., a sektora żywności - o 12,8 proc. Zdecydowanie największy budżet miał Aflofarm Farmacja Polska, który promował w telewizji 71 swoich marek. Zajmujący drugiej miejsce Procter & Gamble wydał trzy razy mniej na reklamy 26 marek.

Zdecydowanie największa część telewizyjnych budżetów reklamowych jest przeznaczana na emisję spotów. Za to inwestycje na sponsoring i lokowanie produktów nie zmieniły się w skali roku, a na płatne ogłoszenia - spadły o 44,2 proc. Wartość sponsoringu wyniosła 190 mln zł, a lokowania produktów - 51 mln zł.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH