Aflofarm w 2017: rozwój w kluczowych kategoriach produktowych

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Aflofarm/ rynekaptek.pl   16-01-2017, 13:41

Aflofarm w 2017: rozwój w kluczowych kategoriach produktowych W ciągu ostatniej dekady firma potroiła liczbę pracowników oraz rozwijała nowe linie produkcyjne w swoich fabrykach w Ksawerowie, Rzgowie i Pabianicach

Aflofarm Farmacja Polska od kilku lat nieprzerwanie jest liderem w sprzedaży w segmencie leków bez recepty (OTC). W ciągu kilku lat firma zbudowała silną pozycję w branży kosmetycznej - informuje spółka w podsumowaniu działalności firmy w 2016 roku.

Aflofarm Farmacja Polska od kilku lat nieprzerwanie jest liderem w sprzedaży w segmencie leków bez recepty (OTC). To właśnie ten segment generuje największą część przychodów firmy - napisano w komunikacie prasowym.

Od 20 lat Aflofarm funkcjonuje także na rynku leków dostępnych na receptę. Co ciekawe, w ciągu kilku lat zbudował bardzo silną pozycję w branży kosmetycznej. Według danych IMS Health, firma obecnie  zajmuje drugie miejsce w Polsce pod względem sprzedaży dermokosmetyków w aptekach.

2016 rok był z pewnością jednym z najbardziej intensywnych dla Aflofarmu. Tylko w ciągu minionych 12 miesięcy firma wprowadziła na rynek prawie 130 produktów.

- Miniony rok był dla nas niezwykle pracowity. Jak pokazują statystyki średnio co trzy dni wprowadzaliśmy na rynek nowy produkt. Pod kątem wdrożeń jest to wynik nawet kilkukrotnie wyższy od tych, które osiągaliśmy w poprzednich latach – mówi Jacek Furman, prezes zarządu Aflofarm Farmacja Polska. 

Choć firma Aflofarm Farmacja Polska działa głównie na rynku polskim, to ekspansja na rynkach zagranicznych staje się coraz ważniejszym obszarem jej działalności. W ciągu ostatnich czterech lat wartość eksportu firmy wzrosła o niemal 300%.

Aktualnie produkty Aflofarmu można kupić w 27 krajach, w tym między innymi w Europie Środkowej: Węgry, Czechy, Rumunia, Bułgaria, państwach byłego Związku Radzieckiego, takich jak Gruzja, Białoruś, Ukraina, Turkmenistan, Azerbejdżan, ale również w Turcji, Wielkiej Brytanii, Wietnamie, Grecji, Stanach Zjednoczonych oraz w krajach Bliskiego Wschodu, takich jak Irak, ZEA i Kuwejt.

W ciągu ostatniej dekady firma potroiła liczbę pracowników oraz rozwijała nowe linie produkcyjne w swoich fabrykach w Ksawerowie, Rzgowie i Pabianicach. Obecnie w Aflofarmie zatrudnionych jest ponad 800 osób, w tym przedstawiciele handlowi, przedstawiciele medyczni, technicy farmaceutyczni, pracownicy kontroli jakości, pracownicy produkcyjni i biurowi.

Wraz z rozwojem, Aflofarm chce poszerzyć skalę swoich działań z lokalnej na ogólnopolską i powołać do życia fundację, której naczelnym celem będzie promocja profilaktyki prozdrowotnej i edukacja Polaków z zakresu medycyny i farmacji. Poza głównym celem Fundacja będzie także wspierać inicjatywy badawcze z dziedzin medycyny i farmacji. 

W 2017 r. celem firmy jest dalszy rozwój w kluczowych kategoriach produktowych i rozszerzenie działalności o nowe rynki zagraniczne. Firma chce też w sposób szczególny zwrócić uwagę na rozwój swojej podstawowej kategorii produktów, czyli leków, w tym leków na receptę. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH