AOTMiT: ograniczyć występowanie patologii

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: LJX/ rynekaptek.pl   09-03-2017, 15:01

AOTMiT: ograniczyć występowanie patologii Agencja podkreśliła, że istoty problemu należy doszukiwać się przede wszystkim we wprowadzającej w błąd reklamie suplementów diety i wyrobów medycznych

Zasadne jest precyzyjne uregulowanie sytuacji tzw. produktów z pogranicza, m.in. poprzez stworzenie procedury „reklasyfikacji” produktów, które formalnie nie posiadają statusu leku, ale tak sugeruje reklama - uważa AOTMiT.

Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji podziela wątpliwości, co do obecnych praktyk rynkowych w zakresie reklamy produktów leczniczych, suplementów diety i wyrobów medycznych.

Wskazała jednak na potrzebę wypracowania rozwiązania, które bez wprowadzania bezwzględnego zakazu reklamy, ograniczy występowanie „patologii” i doprowadzi do zwiększenia standardów prowadzenia reklamy tych produktów.  

Agencja podkreśliła, że istoty problemu należy doszukiwać się przede wszystkim we wprowadzającej w błąd reklamie suplementów diety i wyrobów medycznych oraz w braku efektywnego nadzoru nad reklamą tych produktów.

Zdaniem Agencji zasadne jest również precyzyjne uregulowanie sytuacji tzw. produktów z pogranicza, m.in. poprzez stworzenie procedury „reklasyfikacji” produktów, które formalnie nie posiadają statusu leku, ale których skład lub sposób prezentacji stosowany przez producenta jest właściwy dla produktów leczniczych.

Agencja przedstawiła następujące propozycje zmian.

W zakresie reklamy produktów leczniczych:
- wprowadzenie przepisów regulujących zasady prowadzenia reklamy w Internecie, w tym na portalach społecznościach;

- doprecyzowanie zasad przekazywania próbek produktów leczniczych m.in. poprzez wprowadzenie obowiązku przechowywania próbek w odpowiednich warunkach, w tym w hurtowni farmaceutycznej;

- zwiększenie efektywności nadzoru nad reklamą m.in. poprzez wprowadzenie kar pieniężnych za niezgodną z prawem reklamę, możliwość natychmiastowego wstrzymania prowadzenia reklamy przez GIF na czas prowadzenia pełnego postępowania w sprawie w przypadku uzasadnionego podejrzenia naruszenia przepisów;

- rozważenie kontroli prewencyjnej reklam „o największym zasięgu” – np. emitowanych przez ogólnopolskie stacje telewizyjne.

W zakresie reklamy suplementów diety i „żywności specjalnej”:
- wprowadzenie definicji reklamy na wzór definicji reklamy leków;

- wprowadzenie obowiązkowego komunikatu (ostrzeżenia) w każdej reklamie, informującego o statusie prawnym produktu;

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.