Apteki internetowe - pacjenci lubią ceny, narzekają na przesyłkę i komunikację

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Opineo.pl/lsx/rynekaptek.pl   01-10-2014, 09:38

Apteki internetowe - pacjenci lubią ceny, narzekają na przesyłkę i komunikację

Serwis Opineo.pl sprawdził, jak pacjenci oceniają internetową działalność aptek. Analiza opinii konsumenckich na temat 32 e-aptek pokazuje, że konsumentów cieszą przede wszystkim niższe ceny, solidne zaopatrzenie i poufność zakupów. Martwią — problemy związane z przesyłką i komunikacją.

- Zbyt często klienci aptek internetowych narzekają na brak komunikacji i utrudniony kontakt ze strony farmaceutów. W swoich komentarzach skarżą się, że do apteki nie można się dodzwonić, nikt nie odpowiada na maile, nie ma też opcji śledzenia zamówienia - mówi Paweł Kucharzak, prezes zarządu Opineo.pl. - Mimo że apteki zobligowane są do precyzyjnego pakowania produktów przeznaczonych do wysyłki, to niektórym z nich klienci wytykają w tym zakresie niedbałość. Innym przewinieniem, na jakie zwracają uwagę konsumenci, jest wysyłanie do nich produktów z kończącą się datą ważności - wylicza Paweł Kucharzak.

Jako główną zaletę aptek internetowych konsumenci wskazują cenę. Konsumenci chwalą też bogaty asortyment aptek internetowych oraz możliwość zamawiania farmaceutyków bez wychodzenia z domu. Zwłaszcza, jeśli zależy im na poufności. Co ważne, klienci, którzy mają dobre doświadczenia z daną apteką, wracają do niej na kolejne zakupy i polecają ją w swoich opiniach:

Na podstawie opinii potransakcyjnych z ostatnich dwunastu miesięcy Opineo.pl sporządziło ranking aptek internetowych. Wystawiając opinię, konsumenci oceniali następujące parametry: szybkość realizacji zamówienia, poziom obsługi klienta, jakość zapakowania przesyłki oraz deklarowali, czy poleciliby e-aptekę swoim znajomym.

Tak powstało zestawienie 32 najlepiej ocenianych i polecanych przez konsumentów aptek internetowych. Pierwsze miejsce w rankingu zajęła apteka Aptekagemini.pl, drugie - Apteka-melissa.pl, trzecie - Cefarm24.pl.

W czym tkwi sukces e-aptek, które notują najwyższe oceny konsumenckie?

- Apteki internetowe, które mają grupę lojalnych i zadowolonych klientów, charakteryzują następujące cechy: duża dbałość o relacje z konsumentami, konkurencyjne ceny, a także solidne zaopatrzenie - wymienia Paweł Kucharzak.

„Specyfików, które tu kupuję, nie ma w innych aptekach" - pisze jeden z użytkowników Opineo.pl o pewnej e-aptece. Dlatego ważne jest, by e-apteki, obok wysokich standardów sprzedaży na odległość, zapewniały też klientom szeroki asortyment leków, nawet tych trudno dostępnych.

Przypomnijmy, że polskie prawo przewiduje możliwość sprzedawania leków przez Internet tylko przez apteki posiadające stacjonarne placówki w handlu detalicznym i spełniające wymogi dotyczące m.in. kwalifikacji personelu czy warunków przechowywania. Każda apteka internetowa podlega kontroli Wojewódzkiego Inspektoratu Farmaceutycznego oraz Wojewódzkiej Inspekcji Sanitarnej i musi posiadać stosowne zezwolenie.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH