Apteki tradycyjne: po prostu niezastąpione

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: GdziePoLek.pl/ rynekaptek.pl   05-09-2018, 11:06

Apteki tradycyjne: po prostu niezastąpione W przeciwieństwie do przestrzegających niemieckiego prawa aptek lokalnych, zagraniczne apteki wysyłkowe konkurują rabatami na leki refundowane przez ubezpieczycieli (fot. archiwum)

Aby przeciwdziałać agresywnej konkurencji ze strony zagranicznych aptek wysyłkowych, niemieckie izby aptekarskie podjęły skoordynowaną kampanię wizerunkową na rzecz aptek stacjonarnych. Co roku na ten cel przeznaczane są dwa miliony euro.

Tradycyjny niemiecki system zapewnia aptekom finansowanie poprzez opłaty receptowe oraz odpowiedni poziom marż. Kiedy jednak dopuszczono możliwości dowozu leków na receptę, stworzyło to lukę prawną, którą wykorzystują apteki poza granicami Niemiec. W przeciwieństwie do przestrzegających niemieckiego prawa aptek lokalnych, zagraniczne apteki wysyłkowe konkurują rabatami na leki refundowane przez ubezpieczycieli - informuje serwis GdziePoLek.pl.

Oprócz prób naprawienia sytuacji poprzez zmiany w prawie, na przykład przywrócenie zakazu dowozu leków na receptę (Versandshandelverbot), niemieckie izby inwestują również w uświadomienie Niemcom wartości, jaką mają apteki stacjonarne, w przeciwieństwie do wysyłkowych. Do akcji przyłączyło się już prawie 6 000 aptek.

Planowana od zeszłego roku kampania posługuje się hashtagiem #unverzichtbar, lub w pełnej wersji "po prostu niezastąpione". Ideą jest podkreślenie nieodzownej roli, jaką w systemie ochrony zdrowia odgrywają apteki.

Z kolei częścią kampanii ABDA od 2017 roku są historie pacjentów związane z aptekami. W materiałach video pacjenci opowiadają o swoich osobistych przeżyciach oraz znaczeniu, jakie miały w nim apteki.

Oprócz masowego przekazu w mediach, kampania zakłada także oddolny udział aptek indywidualnych. Mogą one wybrać plakaty do ekspozycji we własnych lokalach.

Według ABDA, w tegorocznej kampanii zaangażowanie aptek jest najwyższe od czasu rozpoczęcia tego typu działań w 2014 roku. Ponad 5 800 placówek (z 19 700 wszystkich aptek w Niemczech) zaopatrzyło się z wyprzedzeniem w materiały marketingowe.

W krótkim czasie od uruchomienia powołuje się na nią ponad 160 innych stron, w tym najbardziej opiniotwórcze media, na przykład Tagesspiegel. Część z cytowań została wypracowana przez poprzednie edycje kampanii ABDA, które również posiadały dedykowane domeny.

Cztery filmy na kanale youtube kampanii mają ponad milion wyświetleń, a jak pisze agencja, łącznie z Facebookiem liczba wyświetleń sięga 16 milionów.

Nie tak duże wydaje się natomiast zainteresowanie sytuacją aptek w głównych gazetach. 

Pojawiają się artykuły o przyszłości aptek przy okazji ostatniego przejęcia apteki internetowej przez Amazon (Die Welt, 07.18), o tym że egzystencja połowy niemieckich aptek może być zagrożona (Frankfurter Allgemeine, 12.17), lub o zagrożeniu przez apteki wysyłkowe (Handelsblatt, 01.18).

Więcej: https://www.gdziepolek.pl/

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH