Apteki w social media: nadal jest wiele do zrobienia

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: IMM/ rynekaptek.pl   14-09-2016, 13:34

Apteki w social media: nadal jest wiele do zrobienia Choć komunikację w serwisach społecznościowych prowadzi już wiele aptek, to niewiele z nich nawiązuje interakcje z pacjentami

Branża apteczna w Polsce wciąż mało skutecznie wykorzystuje potencjał drzemiący w nawiązaniu interakcji z użytkownikami mediów społecznościowych - wynika z badania IMM.

Od początku roku Polacy w mediach społecznościowych blisko 90 tysięcy razy prosili o polecenie miejsca zakupu różnego rodzaju produktów i usług. Ponad 4 tysiące z nich to pytania o apteki: te najlepsze, najtańsze, najbliższe, bądź czynne w najbardziej dogodnych godzinach. Tylko niewielka część z nich doczekała się reakcji i odpowiedzi ze strony aptecznych marek - wynika z analizy Łukasza Jadasia, autora badania Instytutu Monitorowania Mediów.

Słupy ogłoszeniowe
IMM monitorował wpisy, w których pojawiły się słowa takie jak "w której aptece", "szukam apteki", "gdzie znajdę aptekę" i kilkanaście fraz bliskoznacznych. Komentarze tego rodzaju najczęściej pojawiały się na Facebooku, forach dyskusyjnych i Twitterze. To właśnie tam duże sieci i mniejsi przedsiębiorcy najskuteczniej mogą poszukiwać nowych klientów, sugerując skorzystanie z własnej oferty lub wizytę we własnym oddziale.

Jak zauważa analityk, coraz więcej firm decyduje się na monitoring własnej marki i branży w mediach społecznościowych, lecz jednocześnie wiele z nich zapomina o potrzebie interakcji i o korzyściach płynących ze stworzenia społeczności wokół marki w internecie. Konta firmowe na Facebooku czy Twitterze często traktowane są jako statyczne „słupy ogłoszeniowe”, służące jedynie do publikacji własnych promocyjnych treści. Brakuje tam reakcji na zmiany, jakie do komunikacji wniosły media społecznościowe.

Choć komunikację w serwisach społecznościowych prowadzi już wiele aptek, to niewiele z nich nawiązuje interakcje z pacjentami, którzy deklarują w internecie potrzebę bądź zainteresowanie skorzystaniem z ich usług.

Odpowiadają użytkownicy zamiast apteki
Z analizy przeprowadzonej przez IMM na podstawie komentarzy zamieszczonych w sieci od początku 2016 roku wynika, że tylko niespełna 20% próśb o polecenie apteki doczekało się odpowiedzi w ciągu pierwszych 36 godzin po publikacji. Pomocy udzielali z reguły prywatni użytkownicy sieci.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH