Atram: zwrot w terminie 60 dni od daty decyzji o wycofaniu

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Sanofi/ rynekaptek.pl   12-09-2016, 08:26

Atram: zwrot w terminie 60 dni od daty decyzji o wycofaniu Sanofi informuje o zasadach zwrotu leku do aptek

10 zasad, jak postępować w przypadku przyjęcia zwrotów wszystkich posiadanych przez pacjentów zgłaszających się do apteki opakowań wycofywanych serii Atramu.

Dystrybutor Atramu na terenie Polski, tj.: hurtownia farmaceutyczna Sanofi Aventis wdrożyła procedurę wycofania serii leku i przyjmie wszystkie opakowania, w tym również napoczęte i poniesie koszty związane z dokonywanymi zwrotami zgodnie z poniższymi zasadami - informuje spółka.

Chodzi o serie leku:
Atram 12,5 seria 2561215 data ważności 11.2017
Atram 12,5 seria 2510216 data ważności 01.2018
Atram 6,25 seria 2010216 data ważności 01.2018.

W celu ułatwienia realizacji powyższego prosi o przyjęcie zwrotów wszystkich posiadanych przez
pacjentów zgłaszających się do apteki opakowań w/w serii produktów leczniczych zgodnie z
poniższą instrukcją.

1. Zwrotom podlegają wszystkie opakowania w/w serii Atramu, również te otwarte, uszkodzone etc.

2. Pacjent ma prawo zamiany leku z serii objętej wycofaniem na lek z innej serii w każdej aptece.

3. Pacjent jest upoważniony do otrzymania zwrotu kosztów zakupu zwracanego leku, tylko jeżeli dokonał zakupu w danej aptece.

4. Jeżeli zwrot jest dokonany w terminie ważności recepty pacjent może otrzymać w zamian opakowanie tego samego produktu leczniczego z innej serii na podstawie tej recepty.

5. Zgodnie z pismem Ministra Zdrowia z dnia 09 września 2015, numer PLD.49434.3942.2016 w przypadku zamiany produktu po upływie terminu ważności recepty lub w przypadku gdy pacjent nie zakupił w danej aptece leku, zamiana powinna nastąpić na podstawie recepty farmaceutycznej i produkt powinien być wydany pacjentowi bezpłatnie.

6. Jeżeli zgłosi się do apteki pacjent z produktem leczniczym w/w serii, ale nie dokonał on zakupu w danej aptece, farmaceuta powinien poinformować pacjenta o możliwości zamiany leku w na wolny od wad lub zwrotu tego produktu w aptece, gdzie dokonał on jego zakupu i otrzymania tam zwrotu uiszczonej kwoty. W przypadku gdy pacjent nie będzie zainteresowany zamianą leku na wolny od wad, należy odebrać reklamowane opakowanie bez zwrotu uiszczonej ceny.

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH