Badanie: "ellaOne" kupiło tylko 2 proc. nastolatek

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: DGP/rynekaptek.pl   21-11-2016, 09:41

Badanie: "ellaOne" kupiło tylko 2 proc. nastolatek Osoby ponieżej 18 roku życia sięgają po tableki "ellaOne" sporadycznie. Najczęściej kupują je kobiety w wieku 25-30 lat.

Według najnowszego badania firmy badawczej Millward Brown, po awaryjną antykoncepcję najczęściej sięgają kobiety w wieku 25-30 lat. Okazuje się też, że nabywcami tabletek „ellaOne” w prawie połowie przypadków są mężczyźni.

Jak podaje DGP, w zeszłym roku sprzedano w Polsce 179,4 tys. pigułek „ellaOne” (bez recepty dostępne były od marca-kwietnia 2015 r.). W tym roku w okresie od stycznia do sierpnia sprzedano 143,7 tys. – wynika z danych QuintilesIMS. To oznacza, że sięgnąć po nie mogło ok. 2,9 proc. kobiet w wieku 15-49 lat. Jest to najniższy poziom w Europie. Polska zajęła 22 miejsce na 24 badane kraje.

Badania Millward Brown wskazują, że nastolatki po awaryjną antykoncepcję sięgają sporadycznie (niespełna 2 proc. kupujących „ellaOne” w Polsce). Największą grupę klientów aptek kupujących „ellaOne” (45 proc.) stanowią kobiety w wieku 25-30 lat. Kolejną grupą są panie w wieku 30-35 lat – stanowiące ok. 18 proc. nabywców.

Co ciekawe, pigułki „dzień po” wcale nie kupowane są wyłącznie przez kobiety. Stanowią one 51 proc. kupujących., natomiast 44 proc. klientów, którzy nabyli „ellaOne” to mężczyźni.

DGP wskazuje, że powodem dlaczego relatywnie niewiele Polek skorzystało z preparatu może być fakt, że jest on dostępny tylko w co drugiej aptece. Lek do tej pory sprzedało 39 proc. aptek w Polsce.

Minister Zdrowia zamierza wprowadzić przepisy, uniemożliwiające sprzedaż "ellaOne" bez recepty. Obecnie prace nad przepisami dobiegają końca.

Więcej: http://serwisy.gazetaprawna.pl/

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH