Badanie magazynu Press: ile warta jest marka

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: psmm.pl/ rynekaptek.pl   13-11-2017, 10:09

Badanie magazynu Press: ile warta jest marka Prasowe informacje na temat Polpharmy miały również największą wartość pieniężną

Liderem debiutującej w ubiegłorocznym wydaniu raportu „Top Marka” branży farmaceutycznej po raz drugi została Polpharma. Na jej temat ukazało się 2,4 tys. materiałów w prasie. Kolejne były: Polfarmex i Biofarm.

Tym samym, w X edycji badania przygotowanego przez magazyn „Press” i agencję informacyjną „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” brand "Polpharma" uzyskał najwięcej punktów za liczbę i zasięg publikacji.

Przewaga w liczbie informacji nad zajmującą drugą pozycję marką Polfarmex wyniosła 0,8 tysiąca.

- Wynik ten starogardzki koncern zawdzięcza z jednej strony sponsorowaniu sportu, z drugiej – licznym publikacjom o inwestycjach i działaniach podejmowanych w analizowanym okresie (lipiec 2016 – czerwiec 2017 roku) – komentuje Arkadiusz Lipowicz, analityk mediów „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Trzecią lokatę w zestawieniu zajął Biofarm, który zebrał 0,7 tys. publikacji. W topowej piątce znalazły się także Bayer i GSK.

Prasowe informacje na temat Polpharmy miały również największą wartość pieniężną. Ekwiwalent reklamowy wyniósł aż 52 mln złotych – tyle kosztowałoby opublikowanie reklamy o powierzchni równej analizowanym materiałom. Na 2. miejsce pod tym względem wysunął się GSK - 44 mln złotych, a za nim uplasował się Bayer z wynikiem blisko 34 mln złotych.

Kolejność marek farmaceutycznych w internecie była identyczna jak w prasie. Zdecydowanie najczęściej przywoływano Polpharmę. Poświęcono jej 7 tys. materiałów. Drugą najczęściej wymienianą marką w sieci był Polfarmex – 3,6 tys., a trzecią – Biofarm – 2,9 tys. informacji. Zarówno w prasie, jak i w internecie przekaz na temat wymienionych brandów warunkował sponsoring sportu. Miał on widoczny wpływ na częstotliwość (kalendarz rozgrywek) i zasięg publikacji online – głównie serwisy regionalne.

W social media na pierwsze miejsce wysunął się Bayer. Marka zebrała blisko 92 tys. informacji, co było wynikiem ponad siedmiokrotnie większym niż uzyskany przez Polpharmę. Podium zamknęło GSK – lider zestawienia ubiegłorocznego. Swoją aktywność zaznaczyły również Herbapol i Sanofi – brandy, które nie weszły do finałowych piątek ani w prasie, ani w internecie. Jak wykazała analiza materiałów serwisy społecznościowe były znacznie częściej niż prasa i internet miejscem dyskusji dotyczących kontrowersji wokół leków.

W X edycji raportu „Top Marka” badaniem objęto materiały prasowe i internetowe opublikowane w okresie od 1 lipca 2016 roku do 30 czerwca 2017 roku - łącznie 32 mln. Informacje poddane analizie dotyczyły najpopularniejszych marek z 11 branż, które najczęściej występowały w prasie: motoryzacji, energetyki, telewizji, bankowości, stacji paliw, telekomunikacji, ubezpieczeń, sieci handlowych, radia, artykułów spożywczych i farmacji. Łącznie w raporcie opisano 117 brandów.

Więcej: http://psmm.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.