Badanie: Polak korzysta średnio z usług 2,27 aptek

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: PGF/ rynekaptek.pl   05-04-2016, 09:41

Badanie: Polak korzysta średnio z usług 2,27 aptek Dla pacjentów liczy się fachowa profesjonalna pomoc aptekarza

Klienci aptek w pierwszej kolejności oczekują dostępności leku oraz profesjonalnej obsługi i fachowej porady - wynika z badań HBR weryfikujących potrzeby współczesnego pacjenta, przeprowadzonych we współpracy z PGF.

Badania potwierdziły, że głównym kryterium decydującym o wyborze apteki jest profesjonalna obsługa (84% odpowiedzi). Niemniej ważna, bo wskazana aż przez 81% ankietowanych jest dostępność leków – tego oczekują pacjenci.

- Należy jednak pamiętać, że sama misja nie wystarczy – aby sumiennie ją wypełniać, przedsiębiorstwo musi generować stałe zyski, umożliwiające rozwój apteki - przypomina PGF, który zapytał bezpośrednio pacjentów – klientów aptek – czego potrzebują i jak wyobrażają sobie „idealną” aptekę.

"Większość klientów chce kupić niezbędne produkty medyczne „tu i teraz”, nie chce przychodzić drugi raz ani szukać w innych placówkach. Przewagę konkurencyjną zyskuje zatem ta apteka, która oferuje to, czego potrzebują odwiedzający ją klienci" - ocenia spółka.

- Robimy wszystko, by pacjent mógł zawsze dostać niezbędny lek – a wdrożenie takich innowacji jak zarządzanie kategorią czy optymalizacja magazynu ułatwiają budowanie właściwej oferty i pozwalają aptece skutecznie zaspokajać potrzeby jej klientów – mówi Marcin Majchrzak, wiceprezes PGF.

Z kolei fachowa obsługa opiera się na doradztwie, wiedzy i profesjonalizmie aptekarzy. - W ramach programu Zdrowy Wybór, opracowanego specjalnie z myślą o wsparciu aptek indywidualnych, PGF opracował szereg szkoleń prowadzonych przez ekspertów – zarówno z zakresu zarządzania apteką, jak i obsługi klienta - przypomina spółka.

Dodaje: - Pacjenci wymagają kompetentnych porad. Aż połowa z nich kupuje produkty polecane przez aptekarzy, bardzo ważne jest dla nich zaufanie (80%). Niemniej ważna jest dobra atmosfera w aptece, którą tworzy miłe powitanie czy tempo załatwienia sprawy.

Pozostałe kryteria mające wpływ na to, w której aptece pacjent zrealizuje swoją receptę czy kupi inne niezbędne leki to lokalizacja placówki oraz cena. Zaskakujące wydaje się, że to jednak nie poziom cen przesądza o atrakcyjności apteki. Jak pokazują badania, współcześni klienci mają inne priorytety, ponad 60% z nich nie interesują tańsze zamienniki. Każdy pacjent posiada swoją główną aptekę, w której robi znaczną większość zakupów. Niemniej jednak Polacy nie ograniczają się do jednej placówki – korzystają średnio z usług 2,27 aptek.

- W czasach kiedy pacjenci mają szeroki wybór, trzeba walczyć o klienta. Aby stać się główną apteką dla pacjenta nie wystarczy gra ceną czy dobra lokalizacja – liczy się przede wszystkim dobra strategia, kompetentna obsługa oraz dostępność produktów. Takie podejście to klucz do sukcesu – podsumowuje Marcin Majchrzak.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH