Badanie: Polak korzysta średnio z usług 2,27 aptek

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: PGF/ rynekaptek.pl   05-04-2016, 09:41

Badanie: Polak korzysta średnio z usług 2,27 aptek Dla pacjentów liczy się fachowa profesjonalna pomoc aptekarza

Klienci aptek w pierwszej kolejności oczekują dostępności leku oraz profesjonalnej obsługi i fachowej porady - wynika z badań HBR weryfikujących potrzeby współczesnego pacjenta, przeprowadzonych we współpracy z PGF.

Badania potwierdziły, że głównym kryterium decydującym o wyborze apteki jest profesjonalna obsługa (84% odpowiedzi). Niemniej ważna, bo wskazana aż przez 81% ankietowanych jest dostępność leków – tego oczekują pacjenci.

- Należy jednak pamiętać, że sama misja nie wystarczy – aby sumiennie ją wypełniać, przedsiębiorstwo musi generować stałe zyski, umożliwiające rozwój apteki - przypomina PGF, który zapytał bezpośrednio pacjentów – klientów aptek – czego potrzebują i jak wyobrażają sobie „idealną” aptekę.

"Większość klientów chce kupić niezbędne produkty medyczne „tu i teraz”, nie chce przychodzić drugi raz ani szukać w innych placówkach. Przewagę konkurencyjną zyskuje zatem ta apteka, która oferuje to, czego potrzebują odwiedzający ją klienci" - ocenia spółka.

- Robimy wszystko, by pacjent mógł zawsze dostać niezbędny lek – a wdrożenie takich innowacji jak zarządzanie kategorią czy optymalizacja magazynu ułatwiają budowanie właściwej oferty i pozwalają aptece skutecznie zaspokajać potrzeby jej klientów – mówi Marcin Majchrzak, wiceprezes PGF.

Z kolei fachowa obsługa opiera się na doradztwie, wiedzy i profesjonalizmie aptekarzy. - W ramach programu Zdrowy Wybór, opracowanego specjalnie z myślą o wsparciu aptek indywidualnych, PGF opracował szereg szkoleń prowadzonych przez ekspertów – zarówno z zakresu zarządzania apteką, jak i obsługi klienta - przypomina spółka.

Dodaje: - Pacjenci wymagają kompetentnych porad. Aż połowa z nich kupuje produkty polecane przez aptekarzy, bardzo ważne jest dla nich zaufanie (80%). Niemniej ważna jest dobra atmosfera w aptece, którą tworzy miłe powitanie czy tempo załatwienia sprawy.

Pozostałe kryteria mające wpływ na to, w której aptece pacjent zrealizuje swoją receptę czy kupi inne niezbędne leki to lokalizacja placówki oraz cena. Zaskakujące wydaje się, że to jednak nie poziom cen przesądza o atrakcyjności apteki. Jak pokazują badania, współcześni klienci mają inne priorytety, ponad 60% z nich nie interesują tańsze zamienniki. Każdy pacjent posiada swoją główną aptekę, w której robi znaczną większość zakupów. Niemniej jednak Polacy nie ograniczają się do jednej placówki – korzystają średnio z usług 2,27 aptek.

- W czasach kiedy pacjenci mają szeroki wybór, trzeba walczyć o klienta. Aby stać się główną apteką dla pacjenta nie wystarczy gra ceną czy dobra lokalizacja – liczy się przede wszystkim dobra strategia, kompetentna obsługa oraz dostępność produktów. Takie podejście to klucz do sukcesu – podsumowuje Marcin Majchrzak.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH