BCC chwali MZ za powołanie zespołu ws. reklamy leków i suplementów

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: BCC/ rynekaptek.pl   01-07-2016, 10:43

BCC chwali MZ za powołanie zespołu ws. reklamy leków i suplementów

30 czerwca odbyło się posiedzenie Gospodarczego Gabinetu Cieni, think tanku BCC. Podsumowano działania rządu w II kwartale oraz przedstawiono rekomendacje na drugie półrocze.

Wśród działań, jakie powinien podjąć rząd w obszarze zdrowia wymieniono m.in.: przyśpieszenie prac nad wdrażaniem ustawy o zdrowiu publicznym i zatwierdzeniem Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020; powołanie profesjonalnego zespołu ds. mediacji społecznej, który w konfliktowych sytuacjach włączany byłby automatycznie do rozwiązywania wszelkiego rodzaju konfliktów społecznych.

BCC postuluje też przedstawienie przez MZ mapy drogowej wszystkich zapowiadanych od dłuższego czasu zmian systemowych w ochronie zdrowia, w tym: sposobu finansowania i dochodzenia do zapowiadanych wydatków publicznych na poziomie 6 % PKB i uregulowań wynagrodzeń dotyczących wszystkich grup zawodowych.

Działania, które zasługują - zdaniem BCC - na aprobatę to np.: koordynacja prac związanych z informatyzacją ochrony zdrowia na poziomie resortu cyfryzacji, rozwoju i zdrowia; stworzenie Instrumentu Oceny Wniosków Inwestycyjnych w Służbie Zdrowia (IOWISZ); powołanie zespołu do spraw uregulowania reklamy leków, suplementów diety i innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych; zniesienie nowelizacją ustawy o działalności leczniczej obowiązku ubezpieczenia się szpitali z tytułu zdarzeń medycznych.

Jako zagrożenia dla gospodarki i przedsiębiorców wymieniono: zmiany w ustawie o działalności leczniczej, dotyczące zakazu zbywania akcji i udziałów przez skomercjalizowane podmioty, zakazu wypłacania dywidendy w spółkach, w których ponad 51% akcji lub udziałów ma Skarb Państwa oraz pokrywania we własnym zakresie lub przez podmiot założycielski ujemnego wyniku finansowego tych placówek; projekt ustawy o refundacji wyrobów medycznych, który wzoruje się na zasadach refundacji leków z limitami cenowymi oraz sztywnymi marżami, mimo iż leki i wyroby medyczne to zasadniczo różne kategorie produktów.

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH