BCC: dopuszczenie reklamy aptek faworyzuje sieci apteczne

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: BCC/ rynekaptek.pl   13-09-2016, 14:07

BCC: dopuszczenie reklamy aptek faworyzuje sieci apteczne BCC zajęło się kwestią reklamy aptek

Business Centre Club opowiada się za utrzymaniem równowagi rynkowej pozwalającej na działalność zarówno sieciom aptecznym, jak i indywidualnym aptekom. W konsekwencji rekomenduje utrzymanie zakazu reklamy aptek w obecnym kształcie - informuje BCC.

Zespół do spraw uregulowania reklamy leków, suplementów diety i innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych BCC pochylił się nad problemem reklamy aptek.

Zdaniem organizacji wprowadzenie zmian w tej regulacji może w konsekwencji prowadzić do poważnych zmian obejmujących wszystkich uczestników rynku farmaceutycznego.

"BCC w swoim stanowisku musi uwzględniać interesy wszystkich swoich członków. Interesy te czasami bywają przeciwstawne. Tak jest w przypadku omawianej reklamy aptek" - informuje Klub w prezentacji załączanej do informacji ws. zakazu reklamy aptek, rozsyłanej przez NIA.

W ostatniej dekadzie rynek aptek w Polsce przeszedł znaczne zmiany strukturalne. Powstały apteki sieciowe, które obecnie kontrolują 30-40% aptek w Polsce. Sieci apteczne, prowadzone przez dynamicznych przedsiębiorców czują się krępowane ograniczeniami wynikającymi z zakazu reklamy aptek. To ich przedstawiciele są głównymi orędownikami liberalizacji zakazu reklamy aptek.

Analizując scenariusz zmian rynkowych po liberalizacji zakazu reklamy aptek, BCC dochodzi do wniosku, że apteki sieciowe posiadają odpowiednie zasoby finansowe i organizacyjne, by ewentualną liberalizację zakazu reklamy aptek wykorzystać dla rozwoju swojego biznesu.

"Indywidualne apteki, prowadzone przez niezależnych farmaceutów takich możliwości nie mają. Ich pozycja konkurencyjna, po ewentualnej liberalizacji reklamy aptek, zostanie znacznie osłabiona" - uważają autorzy opracowania.

"W następstwie rynek apteczny w Polsce ulegnie dalszej, bardzo dynamicznej przebudowie. Dominującym podmiotem staną się sieci apteczne. To spowoduje poważne i raczej negatywne biznesowo konsekwencje dla pozostałych uczestników rynku – producentów leków i hurtowni farmaceutycznych - zauważa BCC.

Dodaje: - Miejsce farmaceuty, który stanowi obecnie kluczowy filar systemu zaopatrzenia ludności w leki zajmą przedsiębiorcy sieciowi. Misja zawodu farmaceuty wspierająca system ochrony zdrowia będzie musiała koegzystować z celami biznesowymi.

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH